Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under april 2014

Av Mikaela - 2 april 2014 08:52

Guu så jag njöt av gårdagens ledighet tillsammans med barnen! Eftersom bilen strejkade så blev vi hemma hela dagen! Vi bakade, busade inne och ute och pysslade. Vid 15 tiden kom Tarja och barnen.
Tanken var ju att vi skulle varit till dom men vi kom ju ingenstans, så dom kom hit.
Loka och Nowalie är fantastiska att se tillsammans. Aldrig har jag sett barn i sån ung ålder leka så bra tillsammans. Dom älskar verkligen varandra!

Strax efter att dom åkt hem kom Eddan.
Efter middagen gick vi ut och gick en lite sväng med Kråkan och Muffin. Eddan meckade med bilen och av ren tur fick han igång den. Skönt..

Idag blir det jobb igen :) Shit, jag har verkligen världens bästa jobb och kollegor!! Nästa lediga dag blir torsdagen den 10 april :)

Bjuder på en bild på några av våra andra familjemedlemmar :)

Av Mikaela - 1 april 2014 07:19

Så skönt att slippa stressa upp och slänga i barnen frukost för att åka och jobba :) idag ligger vi ist kvar i sängen och sträcker ut oss.
Vi ska snart gå ner och äta mysfrukost. Jag och barnen.

Sen ska vi åka in till Hedemora och köpa en present till Tarjas dotter Maja som fyllt år. Har inte hunnit fira henne än i och med att jag jobbat så mycket. Men idag så!!

Loka har alltid haft ett eget namn på Nora, nämligen Kacka. Varför vet vi inte.. Men här om dagen när Eddan frågade Loka om hon kunde säga Nora så sa hon det som om hon aldrig hade sagt nått annat :))
Att höra Loka säga Nora kändes lika stort som när ens barn säger mamma eller pappa för första gången. <3

Solen lyser in genom fönstret och nu vill jag bara starta dagen!!!


Upp och hoppa!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards