Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Mikaela - 23 mars 2014 06:44

Söndag nu igen! Inte konstigt att våra helger går så fort med tanke på hur proppfulla dom är :)
Vår lilla gamla bil Pingu har rasat så i lite akut hittade vi iaf en ersättare.
Också en lite äldre bil av märket Renault scenic. En bil som ser ganska så liten ut, men som känns som en minibuss att köra. Den går tyst (trots sin ålder) och mjukt. Väldigt skön att köra. Den har en stor bagage (stavas?!), perfekt för hundar, ungar å storhandling.
Lite rost finns, såklart. Men i motor och låda är den fin!

Direkt när vi kommit hem så gick vi in till grannen för att fira Amanda och Tommy som fyllt år i veckan.
Det blev dock inte så länge för mig för valpen Willy's ( f.d Celix) nya mamma och mormor skulle komma och hälsa på honom!
Svisch, svosh, svisch så var dagen slut.. Och jag somnade på soffan vid 20.30 Oväntat?! Nopp..

Idag blir det simskolan, som alltid på söndagar. Men sen har SSRK möte ute på Svedens gård där Baloo skulle få ta emot pris.. Men det verkar som jag missar det då Chip's nya matte kommer ifrån Norge.
Så typiskt att det är den tiden.. :(
Vi tänkte iaf bjuda nya matte Torill på lite mat och sen ska jag visa vägen till brukshotellet här i byn där hon ska sova i natt innan hon imorgon bitti plockar upp Chip för sin resa hem till Norge.
Även Willy flyttar imorgon.

Men nu suger det i kaffetarmen :))


Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards