Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under februari 2014

Av Mikaela - 4 februari 2014 18:59

Jag vet, men ibland räcker inte tiden till :) men här är jag nu!
Idag är det ju tisdag och då brukar vi ju normalt lägga upp veckobilder på valparna, dom idag blir 7 veckor.
Men vi har inte hunnit tagit några bilder än, men vi ska göra det ikväll.
Sen ska jag sätta mig och fixa i ordning dom så jag hoppas att dom kommer in i kväll :)

Idag fick vi middagsgäster i form av min storasyster Sabina och hennes karl Patrik :) det var super trevligt och jag önskade att vi kunde ses mycket oftare!

Idag fick Loka antibiotika utskrivet men det går inte att få i henne det :( hon får tok kväljningar och vill bara kräkas.. Så imorgon får jag ringa vc igen och fråga vad vi ska göra.. :-/
Kanske någon som har tips på hur vi kan lura i henne det? Vi har provat att ge det i Yoggi men det hjälper inte. Ska prova att ha i det i vällingen imorgonbitti. Vi har även gett det direkt på sked..

Nu ska jag förbereda inför fotningen av puppisarna :)

Av Mikaela - 2 februari 2014 10:19

Igår var det då dags för mig att bjuda hem "springertjejerna" Eva, Martina, Christina och Anki. Jag bjöd på baconinlindad kycklingfilé med pesto och ugnsbakade rotsaker.
Allt gick åt och jag tycker det var supergott, kunde nog ha gjort lite mer.
Sen blev det godis och väldigt mycket snack, inte bara hundsnack. En hel del valpgos blev det såklart också :)

Med sig till mig hade dom en blomma, den finaste jag sett! Undra om man kan frysa den så det håller för evigt? :)

Tusen tack tjejer för en jätte trevlig kväll!

Nu sitter jag på simskolan och kollar in när Nora simmar. Bäst och hålla koll...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards