Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under januari 2014

Av Mikaela - 18 januari 2014 17:47

Imorse skickade Tarja ett meddelande och frågade om vi ville komma över vid lunch och grilla korv och åka skridskor på sjön. Såklart ville vi det, trots att jag hatar snön!
Men det var bara mellan 6-7 minusgrader ute och faktiskt liite sol. Framför allt var det helt vindstilla!

Jag har egentligen bara ett ord att sammanfatta det hela med!
Super-duper-mega-mysigt!!!
Vi skottade upp en liten is rink till barnen. Nora har aldrig tidigare stått på ett par skridskor men hon gav inte upp. Ramlade gjorde hon många gånger men direkt upp igen och staplade vidare. Loja sprang runt på isen och hade lika kul hon.
Stefan gjorde upp en brasa där vi grillade korv. Men nått som jag verkligen tyckte var kul det var pimplandet (heter det så?). Vi pimplade alltså och abborrar fick vi! Massor! Jag fick upp 5 st, och barnen fick upp flera. Tarja, Eddan och Stefan fick också upp! Vi fick säkert upp närmare 15 st och väldigt många fick åka ner igen. Men några tog vi hem och lagade i ordning till Nora som åt dom till middag! :)

Efter ca 2,5 timme gick vi in och tog en kaffe. Tarja gjorde en väldigt god kladdkaka som alla glatt satte i sig.
Sen var det dags att åka hem. Men vilken trevlig dag!
Tusen och åter tusen tack Tarja och Stefan!!

Av Mikaela - 16 januari 2014 14:03

Ja som ni förstår har tiden inte funnits till att blogga. Men nu så!
Sen sist har jag hunnit varit på en arbetsintervju och efter det ett intro på en tjänst. Jag har två till intervjuer att gå på så snart kanske jag har ett jobb att gå till :)

Hemma på hundfronten går det bra. Valparna växer och frodas. Dom är nu super busiga och har sylvassa tänder :) men jag känner en sån kärlek till dom att det inte är klokt!
Försäljningen av dom går väldigt segt, precis som förväntat. Får se när det börjar sätta fart.

Här är iaf lite härliga bilder på mina älsklingar.

Solen lös in för en kort kort stund. Men jag njöt!!

Av Mikaela - 14 januari 2014 13:09

Idag blir valparna 4 veckor och det är då såklart dags för nya bilder!
Här kommer dom!

Cookie 4 veckor.
Leverfärgad och vit tik.
    

Coco 4 veckor.
Leverfärgad, vit och tan-tik.
    
Clownie 4 veckor.
Leverfärgad, vit och tan-tik.
 


Chip 4 veckor.
Leverfärgad, vit och tan-hane.
       

Chili 4 veckor.
Leverfärgad och vit tik.
 

Cezar 4 veckor.
Leverfärgad, vit och tan hane. 
 
Celix 4 veckor.
Leverfärgad och vit hane.
   
Charlie 4 veckor.
Leverfärgad och vit hane. Hans hunvudbild måste tas om.
 

Nu ska jag på intervju, så håll tummen och njut av valpbilderna!     

Av Mikaela - 13 januari 2014 19:29

Fy jag har haft sån torrhosta/rethosta sen förra veckan att jag pratar som en strypt kråka just nu..
Nätterna har varit fruktansvärda!

Förutom det var vi på julgransplundring igår med barnen vilket dom verkligen uppskattade. Där emot fick jag höra att det går magsjuka nu igen så undra om vi ligger i risksonen nu?! Ja det visar sig.

Valparna är super goa just nu. 4 veckor blir dom imorgon! Redan!!
Vi ska ta dom första uppställningsbilderna på dom nu. Och det är inte det lättaste. Får se om det kommer in några snyggingar här imorgon :)

Imorgon ska jag även på en intervju så håll tummen för mig!
Men nu börjar Farmen!!!

Av Mikaela - 11 januari 2014 18:11

Gaahh. Dom är ju supersöta just nu!
Valparna alltså!
Se själva!

Idag har resten av julen åkt ut. Lagom till när snön kom :-)
Städningen har också fortgått och jag har även bakat en sockerkaka med chokladbitar i.
Vi hade även en eventuell valpköpare här idag. Men än finns det ett gäng obokade valpar :)

Barnen och Eddan var till pulkabacken en sväng men än har det inte kommit tillräckligt med snö för att det ska bli någe bra åka av.

Imorgon kommer Simon och hans tjej på fika. Så lyxigt att få hit lillebror lite då och då. :) :)

Av Mikaela - 10 januari 2014 18:14

Klockan är kväll och det är fredag! Jag överlevde även denna fredag!
Nora har haft Ida här idag så dom har sysselsatt varandra, även Loka fick vara med på ett hörn, ibland..

Jag tog tag i det jag tar tag i varje dag! Nämligen det eviga plockandet, tvättandet och städandet. It is a never ending story.. And I hate it!!!
Jag blir som häxan surtant så fort jag greppar tag i snabeldraken. Sliter den hit och dit. Fram och tillbaka.. Och nu när jag tänker efter så är jag nog egentligen inte ens klar! Hur frustrerande är inte det? På't igen? Nej det får Eddan göra imorgon..

Jag gick iaf ut med barnen en sväng efter lunch men lyckades muta in dom efter 40 kalla minuter med varm oboy :)
Tänkte jag kunde ta en fin galopp-bild på hundarna.. Det här är resultatet.

Inge vidare bra bild..
Men det gick betydligt lättare att fota dom när jag lagade middag. Förstår inte varför... :)

Soffan nu? Jaaaa!! Har nämligen en sån seg hosta så jag har väääldigt ont i bröstmusklerna..
Trevlig helg!

P.s lovar bjuda på mer valpbilder i helgen... D.s

Av Mikaela - 9 januari 2014 19:27

Den här dagen har både varit bra men också väldigt ledsam. Vi börjar med det tråkiga.
Vår älskade kaninkompis Tarzan har fått somna in vid en ålder av nästan 8 år.
Tack Tarzan för dom här åren, fu har varit den bästa kaninen man kan önska sig. Vi älskar dig, vila i frid.

Mycket av energin har såklart gått till det men jag har även fått en den energi påfyllt. Till och börja med så ska jag på två intervjuer här framöver och det gav mig ett ljus i tunneln.
Håll tummarna för mig nu!! Låt det vara min tur nu!

Sen så fick jag ett paket på posten! Ett par svinsnygga byxor som Joi varit och köpt till mig. Tusen tack Joi <3

Så efter ha fått energin påfylld har jag sökt lite fler jobb, plockat, fixat och gjort i ordning tomten inför snön som nu ska komma :/

Men nu ska jag ligga på soffan resten av kvällen, tända ett ljus för Tarzan och hoppas att turen nu börjar komma och att jag inom en snar framtid har ett arbete.

Av Mikaela - 8 januari 2014 19:22

Valparna blev 3 veckor igår, men vi hann aldrig med att fota dom då.
Men nu har vi gjort det.

Kolla in gullungarna!!

Tikarna.

Cookie 3 veckor.

   
Coco 3 veckor.


 
Clownie 3 veckor.


 
Chili 3 veckor.

Hanarna.
 
Cezar 3 veckor.


 
Celix 3 veckor.

   
Chip 3 veckor.


 
Charlie 3 veckor.

Dom är super goa i just den här åldern. Dessutom är det liksom lagom med jobb också. =)
Nästa vecka bjuder vi på stå bilder, håll till godo!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards