Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Mikaela - 31 januari 2014 12:43

Imorse när vi vaknade klagade Loka över att hon hade ont mot underlivet. Jag var då yrvaken då men noterade att hon sa det men jag trodde hon klagade över att blöjan var väldigt full. Lite senare bröt hon helt plötsligt ihop och tokgrät samtidigt som hon tog sig om blöjan/ underlivet. Då förstod jag direkt att det gjorde ont när hon kissade så jag ringde direkt upp till vårdcentralen och fick en tid till BVC. När vi kom dit fick Loka direkt lämna ett urinprov genom att kissa på pottan vilket hon gjorde direkt trots att hon aldrig kissat på potta förut. :) så duktig! Proverna visade dock på både vita blodkroppar och lite blod i urinen. Trots detta så ville inte läkaren sätta in pencelin (stavas?) direkt utan skicka det vidare på odling och eftersom det är fredag dröjer det till nästa vecka innan vi får svar !!!!!

Varför i hela världen satte han inte in direkt?!? Proverna tyder väldigt mycket på att hon har en urinvägsinfektion!!
Så nu har jag en visserligen glad liten tjej här hemma, men så fort hon ska kissa så gör det ont.. Eddan skulle åka hem och vabba eftersom jag ska jobba och det verkar inte bättre än att dom får åka in till Falun med henne..
Skit läkare!!

:(

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards