Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2013

Av Mikaela - 19 september 2013 14:24

Grå, kall och trist.. Så är den här dagen.. Precis så känner även jag mig när jag tittar i spegeln. Måste komma iväg och klippa mig!

Som tur var så bjöd Tarja på en väldigt god lunch innan jag åkte och hämtade ungarna ifrån dagis.

Loka var lite trött efter dagis och somnade såhär..

Imorgon blir det att åka och handla inför Nora's djurkalas som är i helgen! Men nu blir det nog en the..

Av Mikaela - 18 september 2013 14:00

Jag antar att det är därför man uppskattar dom bra dagarna!

Igår var en perfekt dag, eller ja nästa! Om solen hade visat sig hade den varit perfekt! Men nu var den iaf helt underbar! Min moster Linda och hennes man Rikard kom hem till oss för att fira Nora. Med sig hade dom jättefina presenter till båda barnen. Vi fikade och spelade spel. Nora slog dom båda i sitt djurspel med hästlängder :) men väldigt kul hade vi.
Hoppas verkligen vi ses snart igen!

Idag däremot.. Ja den här dagen vill jag bara dra ett sträck över. Tänk om alla människor var som hundar. Vad lätt allt hade varit då.

Ikväll blir det att iaf åka och träna lite hund och träffa massor av fina hundar och människor. Ärliga människor.

Av Mikaela - 16 september 2013 06:34

Stort grattis världens mest fantastiska Nora på 5 års dagen!

Av Mikaela - 15 september 2013 17:30

Igår hade vi det kanonvarmt. Det var över + 20 grader och strålande sol. Idag är det höst , på riktigt. Det blåser kallt och hårt så bladen rasar av träden. Grått och trist är det också.

Hela veckan har jag varit nervös inför dagens utställning, inte haft den rätta känslan helt enkelt. Baloo vann sin klass med CK och i bästa hane slutade han som 4:a med reserv-CACIB . Gu vad jag hade hoppats på CERT.. Men det kanske kommer här framöver.

Nu ligger jag nerbäddad på soffan och gosar med barnen.
Det blir en mycket tidig vecka. Imorgon blir det att kliva upp i tid och sjunga för Nora och ge henne lite presenter.

Nu zzZzzZz

Av Mikaela - 14 september 2013 20:57

Ja så kan det gå när man en dag lever på gräddtårta, smörgåstårta å en bit kött :)
Men gott var det!

Fullt hus har det iaf varit hela dagen. Nora har fått en massa fina presenter av alla som kom. Trevligt har det verkligen varit, och varmt! Hur underbart som helst! Vi är nu inne i mitten av september och det har varit över 20 grader varmt och strålande sol. Ja jag tackar ja!

Men nu blir det allt sängen, trotts att klockan inte ens slagit 21, för imorgon ringer klockan väääldigt tidigt!

Av Mikaela - 13 september 2013 20:34

Eller ja, varje dag för den delen.. Struntar man i att städa en dag får man igen det dagen efter..
Men idag blev det lite mer städning eftersom det imorgon kommer folk för att fira Nora som fyller år på måndag.

Dessutom kommer mamma, Micke, Simon och hans tjej Mickis när som helst och stannar till söndag. Ja givetvis ska vi fira Simon imorgon också för han fyller ju 19 då!

Som om inte det var nog har vi faktiskt en kull som fyller 2 år idag. Nämligen vår första springerkull! Stort grattis till Baloo, Nova, Elton och Iris!!

Men nu ska vi börja göra i ordning smörgåstårtorna som vi ska ha imorgon em.
Trevlig helg!

Av Mikaela - 12 september 2013 22:11

Äntligen hoppas jag det vänder med Loka på dagis. Idag huttrade hon bara till sen blev hon glad igen och lekte som hon sig bör. Så skönt! Äntligen kan mitt hjärta börja läka!

Undertiden barnen var på dagis hängde jag med Tarja å bara prata strunt. Vi delade på en kebabrulle så resten av dagen stank jag vitlök :)

På kvällen tog vi med dagisfröken/matte till Esther, en valp ur senaste kullen på ringträningen.
Jag hade fullt upp med Muffin, Elton, Baloo och Esther.
Brolle som är kullsyskon med Esther var även där och jag hade nog velat träna lite mer med dom men det hanns inte med. Får ta med mindre hundar själv nästa vecka och hjälpa dom mer.
Sen hem å hopp i säng som en kanonkula!
Först ska jag bara ta dö på flugan som surrar runt här i sovrummet!

Av Mikaela - 11 september 2013 03:08

Ligger här mitt i natten och tänker lite.. Varför jag ligger vaken beror på att någon hund hade svårt att hålla sig och hade lagt en stor och inte så trevlig koblaja nere i hallen.. Så efter ha skurat i en timme så är det inte superlätt att somna om på 2 röda..

Låg och tänkte lite på Loka.. Denna lilla skrutt som är väldigt självgående och som alltid älskat dagis och som alltid har bråkat över att hon inte fått följa med Nora in och leka.. Hon är nu hysteriskt rädd att jag ska lämna henne och klamrar sig fast och gråter bara vi närmar oss dagis.. Detta efter att hon sina första två dagar ensam på dagis blivit avsliten ifrån min famn hysteriskt gråtande. Mitt mammahjärta skriker att det är inte rätt att göra så, det går emot ens principer att släppa taget om sitt gråtande barn...

I dag fick jag vara med en stund och hela tiden satt Loka i mitt knä och så fort någon ur personalen pratade med henne vände hon ryggen till och började gråta.. Jag lyckades smita när vi var där ute på gården. Då fanns Nora ist.. Men det kändes inte heller rätt att göra så.. Vill ju kunna lämna henne och att hon ska känna sig trygg och tycka att det är roligt..
Lilla Loppan, å vad jag hoppas det vänder fort..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards