Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Mikaela - 5 september 2013 22:01

Loka och jag har nu varit på dagis i 3 dagar och skolat in henne. Dock inte på det settet som det brukar gå till på.. Vi fick hem papper om att hon ska skolas in från kl 9-14 tis-torsdag. Dom dagarna skulle även Nora få var på sin avdelning dom tiderna.
Men så tyckte inte fröknarna när vi började skola in Loka.. Eftersom jag ändå är arbetslös och går hemma kan Loka lika väl gå hem efter lunch kl 12 tyckte dom.. Sen om jag får ett jobb i morgon vilket då kan innebära att hon måste sova middag på dagis då är hon inte inskolad för det?! Det löser sig menar dom på.. Men varför kan hon inte bara få skolas in ordentligt ifrån början?
Det här har ju dessutom gjort att Nora som egentligen ska gå 8.30-12.15 har under dom här tre dagarna missat 2,5 timme. Men att hon skulle få vara där med Loka imorgon när Loka för första gången ska lämnas ensam, nej nej. Nora har ju bara dagis mån-torsdag så hon får följa med hem imorgon..
Så tråkigt tycker jag.. Överkörd som vanligt av dagis.. Undra vad deras chef tycker om det här.. Ett mail kommer att skickas dit iaf..

Från det ena till det andra.. Ikväll var jag, Nora, Elton och Muffin på utställningsträning i Falun. Elton rör sig så bra och står också fint.
Muffin.. Ja henne jobbar vi på med. Varje dag :) men hon stod fint 5 av 10 gånger idag iaf :) så det går framåt.
Ett utmärkt tillfälle att socialträna sin valp iaf. Flera hundkunniga människor som kan kolla tänder, nya lukter och nys snälla hundar. Ja jag hade det trevligt och Nora skötte sig lika bra som Elton! Det firade vi med en glass på donken efteråt!

Två nya bilder har vi här på vår Elton-Trubbel 12 veckor!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards