Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Mikaela - 16 augusti 2013 10:10

Känns väldigt lyxigt att det faktiskt är fredag idag när det känns som måndag!

Idag är jag åter hemma och Eddan tillbaka på jobbet. Han har ifs jobbat sen i tisdags men det har inte jag känt av eftersom jag och barnen varit hos mamma i Väsby.
Igår innan vi åkte hem var vi förbi hemma hos svärmor/farmor. Oj så mycket fina kläder hon köpt till oss alla i USA ! Nora fick 2 tunikor, 2 t-shirt, 2 jeans och 1 par zebra Nike shorts. Loka fick 1 par zebrabyxor, 1 super underbar zebra fleece jacka, 2 t-shirt, Eddan fick 2 t-shirt och 1 Calvin Klen piké. Jag fick 5 par trosor ( ett par zebra), ett linne, 1 klänning och ett par supermysiga sockor!

[Bild]

Sen hade hon även köpt två halsband till hundarna och bajspåsar med parfymdoft :)

Några av dom sakerna jag rabblade upp var även ifrån Eddans syster med familj som bor i USA! Tack Lena och svärmor Maj-Lis för alla fina kläder!! Kunde inte komma bättre i tiden! Perfekt med nya kläder till tjejerna nu när dagis börjar igen!

Nu till nått helt annat, nått som gjorde mig så himla ledsen. Igår visades en dokumentär på 1:an om ett projekt som gjordes i USA 1973 och framåt där dom tog en liten apunge ifrån sin mamma och lät honom växa upp som ett människobarn.. Redan där har allt redan gått för långt.. Man fick sen följa den här stackars apan från att ha behandlas som ett barn där dom lärde honom teckenspråk till hur han sen hamnade i en liten bur och dom utförde djurförsök på honom.. Så fruktansvärt.. Efter programmet bröt jag ihop totalt.. Å nu har jag bestämt mig. Från den dagen jag har fått ett nytt jobb och får en lön så kommer vi bara gå över på att äta vilt.
Jag vill veta exakt vart köttet kommer ifrån och att det inte är tillsatt en massa skit i det som allt kött i matbutiker gör.
Jag kommer också bli mycket mer noga med att ta reda på att det sminket jag köper inte är testat på djur osv.

Jag ska göra det jag kan för att dra mitt strå till stacken för att inte unna djurförsök och allt där djur far illa!

Ensam kan man inte gör allt, men alla kan göra något!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards