Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Mikaela - 6 augusti 2013 23:01

Ibland behövs inte mycket för att fylla på ens energi och ibland behövs det en natt borta för att få längta hem.

Igår när jag, Malin och Tarja kommit ner till ett helt strömlöst Väsby så slängde vi i oss lite BK innan vi fick skjus ner till den lilla krogen Ullis. Där mötte Joi upp oss och tillsammans tog vi en och till och med två öl/cider var och skrattade precis så som tjejer gör när ens karlar inte är med :)
Trevligt var det och lite stolt var jag allt över att få visa upp "mitt" Väsby!

Hem och sova lite hos mammsen innan vi ses åkte in till den stora staden i värmen! Men även det var underbart! Vi shoppade lite ( å vissa lite mer :) ) och åt dyr och god mat på en lite finare resturang. Drack kaffe i Kungsträdgården och höll oss borta ifrån alla snattare. Hem igen på en ännu varmare pendel för yttligare lite shopping i Väsby centrum innan vi köpte lite god thai mat som vi åt hemma hos mamma. Sen var det dags att bege sig dom 18 milen hem igen.

Strax efter Sala så såg vi hur vi bara kom närmare och närmare blixtarna som lös upp hela himmelen och det dröjde inte länge innan vi var mitt i det värsta ovädret jag någonsin varit med om. Mellan Avesta och Hedemora gick det inte fort kan jag lova. Körde i 30 en längre strecka och när vi väl var i Hedemora klättrade vi runt i bilen och Malin fick köra. Väldigt obehagligt men ändå liiiiiite mysigt...
Vi kom hem oskadda och det är jag mycket nöjd med. Nu kan jag gosa med mina fina barn och deras fina pappa!

Men stort tack till Tarja och Malin för att ni åkte med på den här svängen.! Å tack Joi för att du kom och gjorde oss sällskap, å mammsen såklart! Fina fina mamma, älskar dig! Ses på måndag igen, längtar redan!!

P.s tycker ni bilden är upp och ner? Nej då, det är modernt ;) d.s

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards