Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Mikaela - 4 juli 2013 20:40

Jag vill börja dagens inlägg lite roligare än vad jag kommer avsluta det med. Igår flyttade dom första valparna, nämligen Brolle och Ester. Första dagen och natten i deras nya liv verkar ha gått utmärkt.
Idag flyttade Bobby/Zäta och Stella. Än har jag bara fått rapport ifrån Stella och där hade resan hem gått hur bra som helst. Hoppas nu deras första natt också går perfekt. Vi hade även en man här idag som bokade Bums. Ven han har vi turen att ha någorlunda så nära oss, bara en timme bort. Även han kommer få det hur bra som helst. Känner mig så nöjd och trygg med våra valpköpare, precis så man ska känna! Inga oro här inte!

Nått annat som givetvis gett mig en fruktansvärd ångest och magont var ju lilla Busbus. Men nu har älskade lilla vännen fått somna in, mycket lugnt och stilla här hemma mellan mig och Nora på golvet sovandes på en hundfilt. Allt gick mycket fint till, eller ja så fint det nu kan gå till när man låter en hund somna in, om det äns finns nått fint i det.. Jag avgudar iaf vår fantastiska veterinär som gör ett toppenjobb oavsett om hon besiktar våra valpar, vaccinerar eller i värsta fall avlivar en av våra vänner.

Det var inte bara lilla älskade Busbus som fick somna in utan även Noras hamster hon fick i julklapp. Den köptes i en djuraffär i sthlm där dom sa att hon bara var ett par månader.. Men hon var väääldigt stor för att bara vara ett par månader till att nu sista tiden börjat magra ut och till slut inte kunnat tvätta sig själv längre.. Så även lille gulligull Pipen fick somna in när veterinären ändå var här hemma.
Mamma som köpte hamstern åt henne var givetvis inne och pratade med dom på djuraffären och eftersom dom är bra kunder till dom fick dom en ny hamster, plus en bur, nytt hus och ny vattenflaska, gratis. Fin service! Mamma och Micke är på väg hit nu och har då den nya lilla hamstern med sig, Nora vet inget än och jag gissar att den kommer mycket passande efte r den här tunga dagen.

Imorgon fyller min fantastiska man ** år så här ska bakas tårta sen får vi väl slänga nått gott på grillen också! På söndag åker jag och Nora på roadtrip igen, tissel-tassel...

Men nu, mys med Nora å Eddan i soffan, Loppan sover redan :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards