Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Mikaela - 12 juni 2013 21:25

Helt plötsligt händer det, även om det inte är ofta, men för ett par dagar sen hände det. I söndags morse för att vara exakt. Vaknade ju med en fruktansvärd huvudvärk som sen utvecklade sig till nått virus med feber(?!), frossa, öm i skinnet m.m Så efter lunch i måndags fick Eddan åka hem ifrån jobbet och vabba.
Jag var alldes för däckad för att ta hand om 2 barn och alla hundarna.

Igår mådde jag betydligt bättre och hade besök av en vänn och hennes barn. Vädret var på topp så vi var ute hela dagen och barnen lekte antingen med vatten eller i sandlådan. Valparna var ute hela dagen men hade givetvis skugga hela tiden. Dom tycker det är så mysigt att vara ute i friska luften. Ute har vi en större hage men på kvällen/eftermiddagen innan dom ska gå in så får dom springa fritt på gräsmattan och stärcka ut på sina små knubbiga ben. Det uppskattas mycket även om dom här valparna inte håller igång så länge innan dom däckar och sover gott.

Idag har jag och barnen träffat Tarja (äntligen!!) och hennes barn. Det var inte igår kan jag lova! Men det var lika trevligt som vanligt och barnen hade det kul.  Vi var inne i lekparken i Hedemora, vi köpte med och donken lunch och slog oss ner i gräset. Båbe Nora och Loka slocknade i bilen på vägen hem =)

Idag är valparna 5 veckor! Herregud, vart tar tiden vägen! Mina små pluttar flyttar redan om 3 veckor!
Dom har nu fått avmaskning 2 av 3 och även fått klorna klippta igen. Vi gör det 1 gång i veckan.
Nya bilder har vi även tagit. Denna gång fick jag hjälp av granndottern Michaela. Fördelen med att få hjälp av någon som tycker det är kul är att man kan ta bilder tills man själv är nöjd. Och nöjd blev jag denna gång. Vad tycker ni?


Boomer 5 veckor.


Brolle 5 veckor.
  

Busbus 5 veckor.
  

Brownie 5 veckor.
  

Bim 5 veckor.
  

Bobby 5 veckor.
  

Bubbel 5 veckor.
  
Bums 5 veckor.
    

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards