Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Mikaela - 17 april 2013 20:35

Någon hemgång blev det inte för oss idag, Nora blev istället inlagd på barnavdelningen. Någe piggare är hon inte heller, och inte vill hon äta. Det är så fruktansvärt fustrerande. Jag vill bara tvinga i henne, som om att hon skulle bli frisk av att börja äta..
Nora vill själv bara ligga i sängen och sova.. Nått hon gjort hela dagen, hur kan hon äns vara trött?

Ursch jag känner mig så ledsen, hjälplös, fustrerad och till början av irriterad och allt grundar sig i massor av oro...
Lilla älskade Nora, du måste bli frisk nu! Vi älskar dig vår fina lilla älskade nos!

Av Mikaela - 17 april 2013 13:33

Jo tjena, trodde ju lillnosen höll på bli bra när jag skrev det senaste inlägget.. Nej nej, till slut tog jag med henne upp till akuten då hon bara blev slöare och slöare..
Väl på akuten tog det tid.. Lång tid.. Si sådär närmare 7 timmar innan vi vid 1 tiden inatt fick åka hem med att blir hon sämre får ni komma in igen..

Man ser rätt intressanta djur ute sådär på natten, bland annat en katt och en räv som gick sida vid sida. Några rådjur och två grisar, ja alltså två poliser. Hastighets och alkohol kontroll på en 60 väg klockan 01.30 :) haha, min 4:e gång jag får blåsa och jag har inte äns haft körkort i 3 år ;)

Ja väl hemma slocknade jag direkt men även Nora trots att hon sovit nästan konstant sen i söndags kväll. Imorse drack hon ett glas saft och åt två matskedar yoghurt, sen var hon väldigt sugen sen tidigare på risifrutti vilket jag åkte och handlade till henne. Av den åt hon två teskedar innan hon började kräkas, stackarn...

Trots det fick jag i henne två tuggor av en munk ca 30 minuter senare som hon fick behålla, så någon magsjuka tror jag inte på. Sen fortsatte hon med att sova, sova och sova tills jag sa stop! Nu vill jag veta vad som är fel, nu vill jag få tillbaka vår vanliga vilda Nora!

Så Eddan fick åka hem ifrån jobbet och ta Loka så nu sitter vi här igen, på akuten i Falun.. Hoppas för allt att vi inte behöver vänta 7 timmar även idag...

Återkommer så fort vi vet nått!

Bilderna är ifrån i natt...

Av Mikaela - 17 april 2013 13:31

Jo tjena, trodde ju lillnosen höll på bli bra när jag skrev det senaste inlägget.. Nej nej, till slut tog jag med henne upp till akuten då hon bara blev slöare och slöare..
Väl på akuten tog det tid.. Lång tid.. Si sådär närmare 7 timmar innan vi vid 1 tiden inatt fick åka hem med att blir hon sämre får ni komma in igen..

Man ser rätt intressanta djur ute sådär på natten, bland annat en katt och en räv som gick sida vid sida. Några rådjur och två grisar, ja alltså två poliser. Hastighets och alkohol kontroll på en 60 väg klockan 01.30 :) haha, min 4:e gång jag får blåsa och jag har inte äns haft körkort i 3 år ;)

Ja väl hemma slocknade jag direkt men även Nora trots att hon sovit nästan konstant sen i söndags kväll. Imorse drack hon ett glas saft och åt två matskedar yoghurt, sen var hon väldigt sugen sen tidigare på risifrutti vilket jag åkte och handlade till henne. Av den åt hon två teskedar innan hon började kräkas, stackarn...

Trots det fick jag i henne två tuggor av en munk ca 30 minuter senare som hon fick behålla, så någon magsjuka tror jag inte på. Sen fortsatte hon med att sova, sova och sova tills jag sa stop! Nu vill jag veta vad som är fel, nu vill jag få tillbaka vår vanliga vilda Nora!

Så Eddan fick åka hem ifrån jobbet och ta Loka så nu sitter vi här igen, på akuten i Falun.. Hoppas för allt att vi inte behöver vänta 7 timmar även idag...

Återkommer så fort vi vet nått!

Bilderna är ifrån i natt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards