Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Mikaela - 18 mars 2013 16:10

Just nu känner jag mig så less på allt, framför allt på allt som rör dagis.. Det är inte första gången som jag kommer till dagis och Noras overall är helt uppknäppt i halsen och hon varken har på sig sin fleece tröja eller halskrage. Idag är det ordentligt kallt ute och det blåser isbjörnar och Noras overall var uppknäppt i halsen och vantarna dom låg dygsura inne på hyllan...

Idag är en sån dag jag bara vill ge upp långshyttan och flytta hem.. Om det bara hade varit så lätt...

Av Mikaela - 18 mars 2013 07:49

Herregud vilken hektisk dag jag hade igår. Dagen började tidigt efter en natt med mycket lite sömn. Jag och Flora åkte mot högbo redan vid 06.40 då vi ändå redan var klara. Väl på plats vid ridhuset där utställningen hålls var det kallt, superkallt faktiskt. Men med mycket trevligt sällskap ringside så går allt! Dagens utställningsresultat var nog dom värsta hitintills, Baloo fick ändå excellent men i kritiken stod det saker som: nästan övervinklad?! Ja resten kan ni ju lista ut.. Hemma igen var jag 13.30 så då lämnade jag av Flora och stoppade in Nora i bilen ist för nu var det dags för simskolan. Det var väldigt skönt att få sitta inne i den varma simhallen efter ha frusit fötterna av sig i flera timmar... Nora simmade jättebra och älskar det som vanligt!

Ja, sen hann vi bara slänga in simväskan innan vi knallade in till grannen för att fira Amanda! Vi bjöds på massor av fika men nu var jag heeeeeeeeeelt slut.. Så vi blev inte så långrandiga.

Ja det blev att slänga sig på soffan och bli ompysslad av Nora som gjorde allt ifrån att bädda ner mig, till att hämta macka, saft och massor av kärlek <3

Ny vecka nu då, det betyder att Alice har idag gått 2 veckor.. Längtar tills jag skriver att hon gått 5-6 veckor och man kan börja ana nått :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards