Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Mikaela - 4 mars 2013 21:51

För första gången sov Loka hela natten! Och jag med!! Jippi, wihooo, segerdans!
Jag var lite lätt förvirrad imorse när hon vaknade och jag var helt säker på att det var mitt i natten men undrade varför hundarna ropade att dom ville gå ut. Kilade ner till dom och släppte ut dom och blev väldigt förvånad när jag satt där lite yr i kolan på toaletten å morgonkissade! Jag som trodde jag pinkade mitt i natten!
Det var dagens första seger. En bra start på veckan, vilket jag behövde eftersom jag varit nervös resten av dagen.

Lämnade av min brukare vid tåget då hon skulle resa hem till skåneland igen efter ha tillbringat ett par dagar hos oss.
Sen hem, fixa lite middag innan jag och Nora stoppade in Alice i bilen, för nu äntligen var det dags. Så vi längtat och väntat på att Alice skulle börja löpa och komma in i höglöp!
Nu äntligen var dagen här och vi styrde Pingubilen mot sandviken och hem till kennel Barecho som lånat in hanen Peasblossom Jetser "Rafferty" från england. Och det var verkligen i sista sekund Alice börjat löpa för på onsdag är det dags för honom att åka tillbaka hem till england. Alice var nu på dygn 12 in i sitt löp vilket brukar vara ett bra dygn att para på, efter lite hej på dig så satt dom ihop. Så om vi har tur nu så får vi äntligen lite valpar här hemma igen första veckan i maj. Håll tummarna nu!

Här på bilderna ser ni snygge Rafferty å fina Alice :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards