Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Mikaela - 16 februari 2013 19:17

Man kan ju tänka att vi borde vara lite mättade på att ha sett så mycket fina lejon idag, men nej nej. Snarare  tvärtom, Nora längtar massor efter en Pinkeypie-bebis nu =)


Nora var så satans duktig på hotellet igår. Hon stannade snällt kvar i sängen medans jag gick och köpte lite godis. Sen sov hon gott hela natten i ena sängen och jag sov betydligt sämre i den andra. På morgonen var Nora fortfarande super trött men låg snällt kvar medans jag gick ut med Pink en stund. Sen skulle det gosas i sängen =)

 Lite trött, eller vadå? =)
Nora älskade hotellfrukosten och åt massor innan vi sen for till KMV hallen för utställning.
Inne i ena sidan av lokalen var det en skatebordbana(stavas?!) så ni kan ju gissa hur mycket Nora har lekt med dom andra barnen! Herregu!



Dagens resultat var ju inte direkt nått å kanske hurra sådär super mycket över. Klasserna var väldigt stora och domarna var väldigt hårda. Tik-domaren var dock lite mer givmild än han-domaren.
Pink fick i alla fall excellent men blev tyvärr oplacerad i klassen.


Jag ställde en tjusig, maffig hane vid namn Sigge. I hans klass, öppenklassen var dom säkert minst 25 stycken och endast 5-6 stycken fick excellent och Sigge var en av dom. Tyvärr även han oplacerad i klassen. Men det var nära =).


Sen var det då dags för Nora att ställa Barn med hund, för första gången. Ja, inte är det lätt å ställa en hund som väger dryga 30 kg mer än henne själv. Men jag tycker hon var super duktig! Endast en kunde vinna och resten blev tvåor. Hon vann inte, denna gång! Men det här är ju bara början på hennes karriär =)
   

  
Två till bilder ifrån dagen som jag bara inte kunde låta bli att ta. Den första är en av Ginas hundar som sitter uppe på släppet dom hade inne i hallen. Ja, har man jäte hundar så är det svårt att släppa med sig burar å denna fungerade utmärkt =)
Den andra bilden är på en Wilson-bebis. Om Pink är fri på sina höfter och armbågar kommer hon paras med den här lilla killens pappa i sommar!
   


Nu är det skönt å vara hemma och ha slagit sig ner i soffan och bara vänta in Mello! Nästa utställning blir om en månad =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards