Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under december 2012

Av Mikaela - 19 december 2012 21:09

Nu är vi nära! Fem dagar kvar till julafton. Julklapparna är klara, men fortfarande inte inslagna.. Imorgon kanske :-D

Idag hade vi Towa här hos oss en stund. Hon och Nora lekte väldigt fint tills Noras trötthet tog över. Men hon fick be Towa om ursäkt innan hon åkte hem, så dom skildes som vänner!

Sen gjorde vi inte då himla mycket, försöker ta det lite lugnt med alla måsten och tar ist tiden till att leka med barnen. Hann dock slänga ihop en kladdkaka då vi bjudit in grannarna Ingegerd och Danne på fika. Det är våra hundvakter och doggywalkers :-) Vi lämnade över en julklapp och tack för hjälpen present. Dom passade ju hundarna åt oss när vi var i Vimmerby.

Efter fikat nu på kvällskviste så tog Nora och jag med oss Flora och Pinkeypie ut på en promenad. Nora behövde verkligen få komma ut och busa i snön en stund. Granndottern Linda hade lånat med sig Alice på en promenad så därför tog vi dom andra.
Efter 50 min ute i snön ligger vi nu i soffan, jag med en varm choklad i handen.

Imorgon kommer lillebror Simon, såå vi längtar!! Nu, sängen!!!!

Av Mikaela - 18 december 2012 13:47

Men guu så go hon är! Första dygnet har gått jätte bra, hon har varit hur lugn som helst och följer Nora vart hon än går. Hon fungerar jätte bra tillsammans med dom andra hundarna och dom verkar ha accepterat hennes närvaro.

När vi gick på en promenad med henne så lunkar hon jätte fint bredvid. Följer Nora och hittar på det bus som Nora vill hitta på.

Imorse när Eddan väckte oss släppte han in Pinkeypie i sovrummet till Noras stora lycka <3

Nu vilar både barn och hundar så jag ska också ta det lite lugnt innan jag ska börja med middagen. Får ju finfrämmande till middagen, nämligen av min storasyster Sabina! Sen åker vi tillsammans till Falun och handlar maten till julafton innan hon sen åker hem till mora igen. <3

Av Mikaela - 17 december 2012 19:18

Guu hur ska jag få ner alla känslor i ett blogginlägg? Nora hade ingen som helst aning vart vi skulle eller vad som väntade henne. Vi hade lurat henne att vi skulle köpa nått till kaminen så när vi svängde in på Ginas gård frågade Nora vad det var för affär som låg mitt i skogen. Haha..
Ännu helt ovetande om att innanför dörrarna fanns en massa stora lufsande leonberger.
Nora fick gå först in. Och gissa hur förvånad hon såg ut!

Väl där inne så förklarade jag för Nora att vi egentligen var där för att hon skulle få låna med sig en leonberger hem men det enda Nora gjorde var att skaka på huvudet och sa nehe.. Hon trodde inte på oss, hon var helt säker på att vi bara lurade henne. jag visste inte alls hur jag skulle övertyga henne så hon fick öppna presenten vi hade med oss till henne. Ett koppel och halsband som hon hade tittat ut till sin framtida leonberger och som jag sen i smyg köpt till henne nere i vimmerby =).
När hon öppnat sin present och fått sätta på Pink halsbandet gick det upp för henne att det var faktiskt sant, men hon var allt lite chockad och glansig i ögonen, lilla söta Nora!

Vi satte oss och fikade lite medans Nora fick bekanta sig med hundarna. Pink och Nora fann varandra direkt och vart än Nora gick följde Pink henne. Det gosades och busades. Det var verkligen kärlek i luften!! Loka var lite skeptiskt men nyfiken på dom stora hundarna. Nora ville att vi skulle åka hem fort, för tänk om vi skulle ändra oss och inte låta Pink följa med oss! Haha!
Vi tackade för oss och Pink hoppade glatt in i bilen.

En mycket lycklig Nora strax innan hemgång med sin älskade Pink i kopplet!
 

Väl hemma så fick Pink bekanta sig med sina nya vänner ute och som förväntat var det inga som helst problem. Hon var till en början inte alls speciellt intresserad av att leka med sina nya kompisar utan sprang istället efter Nora, till Noras stora lycka <3 Men lite rolig var ändå den där lilla svart/vita långörade hunden =)
Även inne var det inga som helst problem med hundarna men visst kände hon sig allt lite vilsen "lilla" Pink, vankar omkring lite här och där till en början. Men nu ligger dom alla utslagna i hallen, tillsammans.

Visst är det väldigt ovant med en nästan 60 kg hund i huset men jag tror nog vi alla kan vänja oss. Bara man kan ge det lite tid. Nora är i alla fall helt överlycklig och har redan sagt flera gånger att hon älskar henne! Hon kallar henne Pinkeypie och Pink kommer direkt när Nora ropar.

Trots att Pink är en tik så känns hon rätt så stor mot våra "små" springrar =)
 

Bjuder på mer bilder imorgon, ska försöka ta lite bilder i dagsljus då ute när alla busar! Nora har nu jullov ifrån dagis och är ledig till den 7 januari, NÄSTA ÅR!


Av Mikaela - 17 december 2012 14:00

Det här inlägget kommer att sticka i mångas ögon, men framför allt i er som är svartsjuka =)
Jaha, vad är det nu då tänker ni säkert.


Jag skrev ju förut i ett inlägg att Nora inte kommer att få en leonberger i julklapp, nej jag tycker inte det är optimalt att ge en 4 åring en hund i julklapp. Men eftersom Nora väldigt gärna vill ha en leonberger ska hon nu på prov få ha en, för att se om det är vad hon tänkt sig.
Det kanske visar sig att det är inte alls vad hon tänkt sig, den kanske är mycket större än hon tänkt. Den är för bufflig, fluffig och för stor. Hon väger trots allt mellan 50-60 kg!


Eller så visar det sig att det är kärlek från första ögonkastet, den är precis så stor och fluffig och bufflig som hon förväntat sig! Det återstå att se.


Idag åker vi till kennel Geps Big Bear´s, till Gina och Mikaela som för många herrans år sen födde upp dom leonbergerna som jag växte upp med. Där ska Nora få träffa en leonberger tjej som heter Pink. Hon ska sen få följa med oss hem och vara hos oss på prov.


Pink är en import ifrån Finland. Hon är utställd med mycket bra resultat så som Nordisk juniorvinnare, CERT, r-cert och BIM. Så det är inte vem som helst vi ska få förvalta här hemma hos oss. 
Vilken chans detta blir för Nora, och vilken överraskning det blir. Hon vet ingenting först vi kommer hem till Gina, då berättar vi varför vi är där.
Vågar ni läsa uppföljningen och Noras reaktion? Då får ni kika in senare eller imorgon för en uppdatering.

Av Mikaela - 16 december 2012 13:49

Festen igår var alldeles lagom. Ingen fylla, god mat och trevligt sällskap. Nora inledde festen med att ställa sig på scenen och sjunga inför alla 30 gäster. Högt och tydligt! Det ni!
Loka charmade alla med sin icke blyghet. Ja våra barn är inte blyga inte ;-)

Väl hemma hoppade vi alla i säng i tid eftersom vi har lång resväg hem och ville komma iväg i tid.

Vi har nu kört i dryga 3 timmar och har minst 2 kvar..

3 advent idag och vi har en fantastisk vecka framför oss för imorgon är det bara en vecka kvar till julafton. Älskar julafton! Familjen är samlad, maten är god, packeten ska öppnas och det sprudlar av kärlek i luften! <3

Nu ska jag roa Loka på nått sett... :-o

Av Mikaela - 15 december 2012 06:32

Min lillayster och hennes man har hyrt en egen lägenhet till oss som vi bor i under vistelsen här nere. En stor trea, balkong, badkar och dubbel säng. En jättefin fin lägenhet. Så himla perfekt, slippa känna att man stör någon när barna vaknar tidigt på morgonen osv. Och eftersom min lillasyster och hennes man är så himla snälla så har dom dessutom burit hit en platt tv <3

Och när vi kom igår så hade dom varit här och bäddat rent och lagt rena ihopvikta handdukar på sängen och massa godis. Det är kärlek det <3

Ser mycket fram emot bröllopsfesten idag. <3 <3

Nu ska jag smyga ut ifrån sovrummet så jag inte väcker Nora.

Av Mikaela - 14 december 2012 21:31

Åter imorgon... ZzzzZzz

Av Mikaela - 14 december 2012 14:36

Snart är vi framme i Vimmerby.. Fy tusan så långt det är dit. Men väldigt kul när man väl är där. Barnen har skött sig utmärkt hela resan. Själv har jag suttit och läst, läst och läst i min bok.
Arslet är plattare än någonsin känns det som...

Nu ska jag slå en pling och se hur hundarna har det.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards