Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under november 2012

Av Mikaela - 14 november 2012 12:42

Min plan idag var att jag skulle åka ner till banken och betala begravningskostnaderna ifrån pappas konto. Men icke, fast att jag hade både hans körkort och vånadsintyg så fick jag inte göra det om jag inte kunde hans kontonumer. Ursäkta!? Nej han glömde väl att ge mig det innan han dog då fräste jag till dom innan jag gick min väg. Men hallå, det är 2012 och ni kan inte slå upp hans konto på hans personnumer? Mutter, mutter..
Hem å sura vidare tillsammans med gnäll-Loppan som för övrig har vaknat sådär 6 gånger i natt...

Som tur var ringde Joi så efter ha fått klaga av mig och gnällt så mådde jag mycket bättre. Ny energi påfylld!
Tack Joi, se nu till och få ditt arsle ur väsby och kom hit! Illa kvickt!

Nu sitter jag i alla fall som en träskpadda i soffan med en latte i högsta hugg och tänker inte gå någonstans först gnäll-Loppan vaknar.
Nora åkte med Alice hem och skulle leka där en stund så henne ska vi hämta sen.
Kanske jag hinner med nått roligare inlägg lite senare ;)

Av Mikaela - 13 november 2012 20:42

Hoppade liksom över måndagen den här veckan, kan vara skönt å hoppa över en dag lite här och var då blir veckan liite kortare.
Känns som jag inte gör nått annat än att städa just nu. Sen har Loppan riktigt dåliga nätter för tillfället, att vakna typ 6 gånger varje natt är allt annat än optimalt.

Idag startade jag i alla fall dagen med ett utvecklingssamtal på dagis som gick jätte bra. Nora är väldigt omtyckt både bland kompisar och personal. Det värmer mamma hjärtat =).
Sen hämtade Alice mamma Therese barnen på dagis och kom hit med alla barnen å fikade och busade.
Barnen hade jätte kul och lekte jätte fint. MEN!
När dom var ute, dom små busfröna letkte dom med innehållet ifrån skottkärran, alltså typ gammal gräs, regnvatten och jord. Nått som inte luktar gott, så overallen stank!! In med den i tvättmaskinen och upptäcker då att även hundarna stinker. Gaaaa.. inte lika lätt å bara slänga in dom i tvättmaskinen.
Så när Therese och hennes barn åkt hem åkte hundarna in i duschen medans Loppan sov i vagnen och Nora slocknat på soffan. Har nog aldrig badat 2 hundar så fort! Sen fick dom självtorka lite innan jag fönade dom, men då hjälpte Nora mig. Phu.. det hade ju varit dumtå bara få sitta ner när båda barnen sov =) Överskattat faktiskt =)

Nu har vi i alla fall två rena och rosdoftande hundar =)
Hann till och med med att laga middag!

Loppan är bara dagar ifrån att gå helt och det är jätte kul, lilla Loppan liksom!
Men nu ska jag ta en kvällsmacka och drömma att det är en fet hamburgare,blev nämligen sjukt sugen på en fet hamburgare =)

Av Mikaela - 11 november 2012 08:56

Och vi firar inte bara Farsdag som vi självfallet också firar eftersom vi har lyckan att ha världens bästa pappa i vår familj!
Vi firar pckså vår första bröllopsdag! Japp, tänk att vi nu varit gifta i ett år! Ett år av massor av lycka men också svårigheter som vi tillsammans tagit oss igenom. Det mina vänner, det är KÄRLEK det!

Och eftersom vi ändå håller på att fira kan vi ju passa på att fira att jag faktiskt haft körkort i 2 år idag!

Vi firar dagen med massa god mat och mys med familjen!

Av Mikaela - 10 november 2012 19:23

Imorse blev det en sväng till Ikea då vi hade saker kvar ifrån köket som skulle lämnas tillbaka och det var i sista sekund för att få lämna tillbaka det. Och när det gällde ändå 1500 kr känns det trist att inte lämna tillbaka sakerna. Så sagt och gjort. Som nästan alltid tar allt liite längre när man har barn och jag var bara tvungen att köpa lite kläder till barnen också.

Väl tillbaka hemma har vi inte gjort så mycket förutom kokat knäck och gjort en kladdkaka. Nu måste man ju hålla stenkoll på Loka hela tiden eftersom hon klättrar upp i soffan, hela tiden. Hon tror dock att man går ner ifrån soffan med huvudet före....

Jag och Nora barnslade oss lite i bilen hem ifrån Ikea...

Av Mikaela - 9 november 2012 19:19

I förmiddags trodde jag att jag skulle förmultna bort. Det fanns massor att göra hemma i form av städning, men ingen insperation eller energi till det. Så vid 11 tiden satte jag barnen i bilen och åkte in till stan. Vi åkte till donken och tog en myslunch tillsammans. Sen blev det en sväng in på ica innan vi for hem igen med massor av ny energi och insperation så då tog jag tag i köket eftersom min fina man som lovat att städa köket inte gjort det. Vill man få nått gjor får mn nog fixa det själv.


Lite av den tanken är även Nora inne på. Hon har nog insett att hon kommer hinna få en leonberger om hon fixar ihop pengarna själv än att tjata på oss. Sagt och gjort. På dagen idag målade hon tecknningar som hon sålt till både mormor, moster och hennes sambo. Slängt dom på lådan har hon också gjort, nu väntar hon bara in pengarna ifrån dom.
Vi sa till henne att om hon själv pantade panten som stod hemma och samlade damm fick hon även ta dom pengarna. Ja ni kan ju själva första att det gjorde hon gärna, dels för att hon älskar att panta, sen gav det rätt bra med kosing också =).


Hon är så duktig så =)
 


Nu blir det fredagsmys för hela slanten, god kväll mina vänner!

Av Mikaela - 8 november 2012 11:56

Imorse struntade jag i alla måsten. Efter vg lämnat av Nora och Alice på dagis åkte kg och Loka över till Tarja på en bokad kaffe. Hon har någon kaffemaskin med kapslar som gör riktigt gott mörkrostat kaffe och till det hade Tarja, efter önskemål ifrån mig bakat den godaste kladdkakan som finns. Den har liksom en kola smak i sig. Den är fantastiskt och gör sig så himla bra med det kaffet. Medans barnen lekte på så tjattrade vi. Sen framåt efter 10 var Loka så trött att det var dags att åka hem. Hon hade somnat i bilen innan vi äns kommit ut ifrån deras uppfart :-).
Tack för super gott kaffe å den sjukt goda kladdkakan. Jag har lovat Eddan att prova göra en om han städar köket.. Haha! Vi får väl se.

Resten av dagen blir å städa och pyssla med tjejerna. Torsdag redan! Imorgon är det inge dagis för Nora, får se vad vi då ska göra med dagen :-)

Bjuder på lite bilder på Loka och hennes kompis Nowalie. Dom är för goa tillsammans <3

Av Mikaela - 7 november 2012 14:10

Äntligen tog jag tag i stor handlingen. Jag, Loka, Tarja och Nowalie åkte till Maxi ica och shoppade loss.
Tänk att fast det gick på 1100 kr så har man inte ett dug dåligt samvete, men hade jag handlat nått annat för dom pengarna hade det gnagt mig i evigheter. Men när det gäller mat så snålar jag inte. Vissa varor kan jag köpa dom billigaste av, både för att det är billigast men oftast för att det saken är godare av det märket. Dyrt behöver absolut inte betyda godast eller bäst.
Men nu har vi så mycket god mat hemma att jag skulle kunna vräka i mig hela tiden.

Efter handlingen hann vi med en snabbfika å en kaffe. Fralla och kaffe, finns det nått godare?

Tänkte försöka röja i köket efter middagen idag, om jag orkar.. Kraften brukar liksom försvinna efter middagen när Eddan kommit hem.. Typ som att jag då slappnar av. Men ska försöka ta mig i kragen och städa lite sen.
Men nu sover barnen så då tänker jag slappa, med gott samvete ;) hörde du det Eddan..hihi ;)
Tack för sällskapet Tarja!

Av Mikaela - 6 november 2012 20:01

Japp,tisdagen kom å försvann i ett nafs! Alltid trevligt, för det måste ju betyda att jag haft det kul!
Å det har jag. Förmiddagen plockade jag lite å dansade på snabeldraken innan jag idag hämtade Towa och Nora ifrån dagis. Tjejerna lekte och bakade pepparkakor och fixade fika tills när Tarja å resten av barnen kom.
Ja vårt problem brukar ju inte vara å få tiden att gå, vi tjatrar nog på rätt bra så poff så var det dags för dom att åka hem och för oss att börja laga middag. Sen är typ dagen slut.
Îmorgon äntligen ska jag åka och stor handla mat, borde verkligen ha gjort det för flera dagar sen.
Så imorgon medans Nora är på dagis åker jag å Loppan å handlar.
Guu vad jag är sugen på nått gott.. vet inte vad bara.. spelar ifs inte någon större roll eftersom ica redan har stängt... Få gå och rota i skafferiet efter nått gott, vad nu det är =) 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards