Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Saknar vardagen!

Av Mikaela - 24 september 2012 19:03

Här trodde jag att jag skulle komma hem och bara vänta in vardagen, men jag får nog vänta lite till på den. För just nu så går all tid åt till att fixa efter pappas bortgång. Det ska fixas inför begravning, efter begravning, hans lägenhet ska tömmas och städas ur, sorteras och fixas. Och alla dessa papper som måste ordnas, herre gud!! Har suttit i telefon i säkert 2 timmar idag bara för att planera in alla möten.
Sen var det bara kasta sig i bilen och åka in till hedemora. Det var dags för cellprovtagning där nere ni vet..
Mindre kul men det känns väldigt bra att ha fått det gjort. Loppan fick följa med och hon var lika glad som hon alltid är.

Sen hann jag bara hem och kasta i oss lunch innan det var dags å hämta Nora ifrån dagis. Hon var super ledsen när vi åkte hem därifrån. Inte för att hon inte ville åka hem, utan för att hon ville leka med Towa hemma, men Towa skulle leka med en annan kompis. Nora bara grät och frågade varför hon inte fick vara med, hur ska man liksom förklara det då?! Till en 4 åring?
Det gick över efter en stund hemma med mycket uppmuntran och annan lek med mig och Loppan.

Vi hann inte vara hemma så länge för sen fick vi agera taxi åt Eddan. Han har nämligen lämnat in Pingu-bilen på lagning idag efter ha åkt till jobbet i morse utan värme i bilen. Det var någon rem som gått sönder, så först trodde dom att han skulle få hämta bilen idag, men icke för ena bakhjulet höll ju på att lossna (!!!!) så även den behövdes fixas. Super tur att dom upptäckte det!! Nya delar skulle komma in i morgon så vi hoppas på att han får hämta hem Pingu imorgon. Vi måste ju liksom verkligen ha båda bilarna just nu. Eller ja alltid för den delen.

Mitt i alla telefonsamtal passade jag även på att ringa veterinären och boka en återbesökstid till Flora. Äntligen tycker jag att ögat äntligen börjar se bättre ut. Det ser inte längre lika läskigt och svullet ut. Det gråa har börja dra sig tillbaka, men man kan fortfarande se själva skadan, så frågan är om hon någonsin blir helt återställd. Vågar i dagsläget inte anmäla henne tillnågra utställningar så troligen blir det inget mer för oss i år. Så himla trist, jag som hade flera utställningar kvar som jag ville åka på.

Imorgon har vi 4 års kontroll av Nora här hemma så imorgon när hon är på dagis imorgon får jag väl röja lite så det inte ser ut som en rövarkula här hemma. Håller fortfarande på tvätta upp all tvätt ifrån turkiet =)
Nu ska här klippas klor på alla djuren, utom katten. Han fixar det själv ute =)

Favorit i repris!
 



 
 
lillasyster evelina

lillasyster evelina

25 september 2012 07:48

Vill bara säga att du är super duktig syster.
Älskar dig! Kram

http://resanmotettnyttliv.bloggplatsen.se

Mikaela

27 september 2012 08:49

Älskar dig med! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards