Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Mikaela - 18 juli 2012 11:56

Det enda som nu saknas är två sängar och en stor ryamatta! Väldigt tjejigt och mysigt är det i alla fall ;-)

Av Mikaela - 18 juli 2012 11:23

Igår var vi på 6 månaders kontroll av Loka. Hon blev ju 6månader i början av Juli. Läkaren var väldigt impad av vår lilla durasell kanin, varken han eller vår bvc sköterska hade varit med om en bebis som kan från liggandes helt på rygg sätta sig upp bara genom att vi håller emot på hennes lår. Hon använder med andra ord bara magmusklerna. Hihi, faktum är att Nora kunde också göra så, fast hon var då bara 4,5 månad. Läkaren trodde Loka skulle gå vid 9 månaders ålder, blir spännande å se om hon lever upp till det. Tror hon väge 8,1 kg och var 67 cm. Hon kan nu både sitta själv och drar sig fram riktigt fort på golvet. Imorse ploppade den första tanden upp så nu får man vara beredd när hon stoppar in våra fingrar i sin mun så man inte får sig ett bett! Sen var det dags för vacc, ett i vardera ben. Skrek som en stucken gris gjorde hon men det fort över. Märktes inte så mycket av det på dan men igår kväll slog febern till, som väntat. Men lilla Loka var verkligen som en stor degklump. Hon orkade knappt bära sitt huvud när jag bar upp henne. Fullt förstårligt eftersom hon hade 39,1 i temp.Så i natt blev det inte mycket sömn och i morse vaknade jag med vad jag skulle kunna jämföra med ryggskott fast i skuldran..Men hon är precis som vanligt idag och det är huvudsaken. Själv ska jag ut till Svedens gård idag på lite fika. Mycket mysigt!På återseende!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards