Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Mikaela - 17 juni 2012 09:29

Tidigt i april började jag planeringen av vad som skulle vara mammas 50 års överraskningsfest!
I smyg har jag hela våren hållit på att fixa och trixa, bjuda in och beställa.
Det har tagit oerhört mycket av min energi men jag har med glädje sett fram emot att dagen äntligen skulle komma.
I veckan som var inhandlades allt som behövdes i form av mat, dryck, tårta, kläder och tillbehör. Det har kostat mig massor av pengar men fortfarande såg jag fram emot festen! Pratade om den med alla utom mamma. Fixade hit lillebror Simon i smyg medans mamma trodde han var på väg till tallin.
Så äntligen vaknade jag igår av att det festdagen var här!


Ser att jag fått sms redan vid 6 tiden, första avbokningen, ett av sällskapen, tre personer. Tittar min facebook och ser andra avbokningen. Skickar ett sms till hon som skulle komma och hålla karaoke och frågar om hon vet några vi kan bjuda in, får då till svar att hennes bil inte startar ( vilket visar sig vara bullshit). Tredje avbokningen och hela överraskningen med festen skiter sig.


Bestämmer mig för att ringa till mamma och berätta allt. Gråter som en tok men hon är ändå glad över mitt engemange (stavas?!) och säger åt mig att inte vara ledsen. Vi genomför festen, vi i familjen.
Visst hade vi trevligt, absolut. Men någon jätte fest som jag planerat blev det inte. Vi åt en massa god mat, kallskuret, västerbottenpaj och hemmagjord ljummen potatissallad. Tårta och super god kladdkaka som min vänn Tarja gjort till den gästen som är gluten, men som inte kom. Massa kex och ost och en massa god dryck i form av champanj, alkoläsk, vin och öl. Och en massa jordgubbar! 


All eneri och alla pengar jag lagt ner på vänner som sviker, det svider i själen. Men jag kommer göra precis som dom, ge igen. En dag.


Nu sitter vi här, vi i familjen och äter en massa frukost som jag köpt som skulle varit till alla gäster som skulle ha sovit kvar. Alla skulle ha sovit kvar.
Ett tack i alla fall till den gästen som skickade ett välformulerat tal till mamma som jag läste upp vid middagen.


Än en gång,
Grattis älskade mamma på din 50 års dag! Vi sviker dig aldrig!



Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards