Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Mikaela - 9 juni 2012 09:25

Igår startade vi dagen väldigt tidigt! Redan klockan 7 satt mamma, jag , Nora å Loka i bilen. Vi skulle fram och tillbaka till mora då mamma skulle till tandis och hade tid där kl 9! Det sista jag tänker när jag börjar rulla iväg var om jag hade glömt nått?! Nej allt jag behövde fanns ju i skötväskan.
Så som, ja ni vet. Blöjor, våtservetter, ersättning, flaska, näsdroppar, alvedon, spy/snor handdukar plus hundmat till Flo. När vi nästan är framme i Falun blev Loppan lite gnällig så jag frågade mamma om hon hade min väska.

Va sa hon? Vilken väska?

NEEEEEEJ!! Helvete, satans, skit-helvete!! Väskan står kvar hemma på bordet...
Efter ha sagt några väl valda ord till mig själv i tystnad för att bespara dom andras öron så bestämde vi att vi får helt enkelt stanna till i falun vid maxi och köpa allt vi behövde. För att vända fanns ingen tid till.
Men när vi rullar in på maxi parkeringen är det 20 min kvar tills dom öppnar. Loppan började bli otålig och lite hungrig, men som tur var somnade hon om. Jag tänkte att vi får stanna i rättvik då och handla där. Men där har dom bara coop och ska jag handla allt det nytt lär det gå på sådär 300 kr och det ville jag helst handla på ett ica då, så jag kunde få mina poäng när jag drar kortet. När vi kom till rättvik sov hon fortfarande så jag sa till mamma att rökpause kan du glömma. Jag kör så länge hon sover.

När vi väl kom till mora var det bara 10 minuter kvar tills mamma skulle vara hos tandis och Loppan sov än. Så vi åkte och lämnade av mamma direkt innan jag och barnen sen åkte och handla på maxi. Väl där inne vaknade Loppan så hon hanninte äns börja gnälla innan hon fick sin mat.

Strax där efter va mamma klar och vi tog en mycket tidig lunch på donken innan jag gick in och handlade närmare 40 kg hundmat. Sen en sväng in på dollar och sen rastade vi bara av hundarna innan vi åkte hem igen.

Väl hemma igår gjorde vi inte så mycket, men dagen flöt på bra i alla fall. Mamma satte i ordning dom nya utemöblerna som vi har uppe på altan utanför dörren. Ett litet bord med tre stolar. Perfekt för att sitta ute och fika och äta frukost.

På kvällen åkte jag och granndottern Mickis ner till stallet och körde Pysen. Idag har medryttaren honom och imorgon tänkte jag köra honom tillsammans med Nora(och Mickis omhon vill) till långsbyn och säga hej till Tarja med familj. Om det inte regnar....

Nej nu ska jag fylla magen med frulle. På måndag ska jag ringa och prata med ersta om mina uttar som slutat existera, så här kan jag inte ha det!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards