Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Mikaela - 5 juni 2012 17:25

Ja, det nedan var morgonens inlägg, men bloggplatsen hade strul under dagen därför kom det inte in först nu.

Febern verkar ha gett med sig lite men fortfarande vill Loka knappt äta och hon har kissat alldes för lite det senaste dygnet. Hon sover just nu, men när hon vaknar blir det raka vägen in till Falun med henne så dom får kolla att hon inte är på väg att bli uttorkad i alla ´fall.

Återkommer senare.

Av Mikaela - 5 juni 2012 17:24

Tidigt, tidigt imorse var jag säker på att så fort morgonen gryr kommer jag få åka in med Lilla Loppan. Hon hade fortfarande inte kissat nått, vilket inte var jätte konstigt eftersom hon inte heller ville äta.
Men om jag skulle klara av att köra hela vägen till falun så behövde jag sova en timme så klockan sex imorse tog jag med mig Loppan ner till mamma. Vi tog tempen på henne och den hade sjunkit lite, låg då på 38,3 grader. Vi fick även i henne lite mat, näsdroppar och en alvedon.
Sen gick jag upp och dog rent av i sängen, phu så trött jag var.. Somnade och vaknade vid 8 tiden att Nora satt å pickade på mig. När vi kom ner fick jag höra av mamma att Loppan somnat ca en halvtimme efter jag gått upp och hon sov fortfarande.
Sammanlagt sov hon lite drygt 2 timmar. 2 Timmar mycket behövlig sömn för henne. När hon vaknade kändes hon inte lika varm längre. Hon var vaken en stund och åt och var faktiskt lite piggare.

Log både till mig och mamma, nått hon knppt gjorde igår. Igår yrade hon mest. Hon fick mera mat och efter knappt två timmar fick hon yttligare mera mat och nu sover hon igen. Lilla skrutt Loppan.
Hoppas det i alla fall fortsätter att gå åt det här hållet och att hon i natt får sova mer än vad hon gjort dom senaste nätterna.


Eddan varkar inte vara ett dugg bekymrad där han är i Italien.. såg ett inlägg på fejjan klockan 3 i natt, kan ju då av bilden jag såg gissa mig till att han var BRA rund under tassarna. Gissar att han inte somnade på sitt rum i natt, för jag känner han. Han hittar ingenstans när han är rund under tassarna. Bra är väl det att han trots läget hemma kan njuta av sin semester. Jag har en hel del att få ta igen när han kommer hem!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards