Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Mikaela - 4 juni 2012 18:42

LillLoppan mår inte alls bra! Redan i lördags efter dopet när nästan alla gäster gått hem blev hon ju otröstlig och jag fick höra från fler i min omgivning att det var pga av alla nya intryck. Men hon svarade redan i lördags bra på alvedon så jag förstod att det var nått annat. Sen igår runt lunch då slog det till ordentligt.
Feber, massor av snor, svullna igenkladdiga ögon, massor av gnäll och hysteriskt gråt...
Som grädde på moset var jag ju då dessutom själv hemma med båda barnen och tre hundar.. Ute så öste skit regnet ner så jag kunde ju inte gärna bara slänga ut jyckarna på gården heller...
Sen väldgit mycket magont på det så var dagen gjord!

Natten ja den behöver vi väl inte äns prata om.. Jag kan ju säga som såhär, jag har nu varit vaken sen igår morse!! Dagen idag har varit snäppet värre då hon varit väldigt varm, så trots alvedon i kroppen har tempen legat runt 38,8-39,0. Ååå dumma virus, hoppa ur hennes lilla kropp!!

Nu är i alla fall mamma här och hjälper mig, tack för det!!! <3 Nej nu ska jag ge LillLoppan lite mer näsdroppar och försöka lägga henne..

Av Mikaela - 4 juni 2012 07:45

Nu äntligen var det dags att samla valparna ifrån den senaste kullen för en
valpträff. Tyvärr kunde inte alla delta men vi hade turen som fick träffa L.D´s
Allot Like Love "Baloo", L.D´s Absolut Amazing "Nova" och L.D´s All Exklusive
"Iris" tillsammans med deras familjer.
Valparna hade nu hunnit fylla 8
månader och alla har verkligen vuxit på sig ordentligt.
Dessutom kom pappa
Barecho Blaze and Glory "Blaze" med familj.


Här är vackra Nova med matte Sofia.

   

Det var otroligt varmt ute denna dag så dom aktiviteterna vi planerat fick
liksom hamna lite åt sidan. Men Baloos matte Marie höll lite lydnadsträning för
dom som ville. Och det var alla med på. Blaze fick dock hänga med grabbarna
borta vid altanbygget, för det var dags för tjejerna att gå in i löp så han var
alldes för kär för att kunna koncentrera sig. Istället fick Blaze matte Fia låna
Alice så hon kunde vara med på lydnaden.
     


Trots  att det inte blev så
mycket aktivitet pga av värmen så så flög timmarna förbi.
Vi grillade både korv och
hamburgare till lunch vilket uppskattades både bland stora och små.


Barnen som var med hade alla fullt upp hela dagen med att hoppa studsmatta och
leka med vatten. Sen kan ni ju gissa att lilla Flora fick en hel del
uppmärksamhet av alla barnen.
    


Eftersom jag helt hade glömt bort att ladda batterierna till min kamera blev det
inte alls mycket bilder, men som tur hade även andra med sina kameror. =)


     
Alla hundarna var helt slut av allt bus och av värmen så några
uppställningsbilder gick inte att ta av dom, tyvärr.
Tack alla ni som deltog,
det var verkligen super kul att ses igen!



Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards