Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Mikaela - 2 juni 2012 21:49

Tänkte jag skulle skriva ett inlägg om dopet. Vi hade absolut inte vädret på vår sida, tyvärr. Så att sitta ute och fika var ju väldigt uteslutet. Det är då det är tur att man har stort hus. Så det var ju bara att duka upp långbord inne i matsalen som gick in till vardagsrummet.


Joi, Stefan, Sigge å Elias dök upp runt 11.30 Tanken var att grabbarna och Nora skulle åkt ner på byn eftersom det idag var Brukets dag med en massa aktiviteter. Men eftersom regnet öste ner så var ju även det väldigt uteslutet. Så barnen röjde på här hemma medans jag fixade det sista och till slut fixade mig själv. Sena blev vi, ja inte så konstigt eftersom Eddan 13,35 stod i duschen och dopet skulle vara kl 14, i kyrkan!!
Väl i kyrkan flöt att på som det skulle. Loka var glad hela tiden och vi hjälptes åt att hålla henne. En stund hos Joi som tilldelades Gudmors titeln, en stund hos mig och en stund hos Eddan.


         

Sen åkte vi då allesammans hem till oss och fikade. Jag hade gjort två tårtor, en chokladtårta med en massa löv av marsipan och en jordgubbstårta. Båda gick åt, lika så alla kakor och sockerkaka. Så himla skönt att slippa leva på tårta i flera dagar efter. =)


När alla gästerna åkt hem var det dags att tänka på middag. Men jag hade redan bestämt att jag inte orkade laga någe mat så vi åkte ner till Abbes. Strax innan vi åkte blev Loka väldigt ledsen och verkade trött. Hon somnade till slut i bilbarnstolen och sov sen hela tiden vi åt. Så vi kunde alla äta i lugn och ro. Men diekt när vi kommit hem blev hon igen otröstligt ledsen och det fanns inget som kunde få henne att sluta gråta. Min tanke var att hon inte mår bra, feber?! Hon var alldes för hysterisk för att kunna ta tempen på henne men hon kändes varm så vi försökte lura i henne lite alvedon i ersättningen. Men hon ville inte ha nått. Lyckades spruta i henne lite alvedon och en stund senare var hon mycket lugnare och till slut sitt vanliga jag. Det var ju givetvis typiskt att jag inte hade några alvedon zupp hemma så Eddan kastade sig ju i bilen och åkte in till Hedemora för att köpa det. nu behövdes aldrig det användas, men nu finns det i alla fall hemma.


Kvällen löpte på och barnen lekte helt sjukt mycket. Och helt otroligt nog var dom vänner hela tiden. Nora somnade mycket ovaggat i sängne kan jag lova. Även Loka.


Nu är Eddan på väg eller har redan kommit fram till Italien där han ska semestra lite med jobbet. Dom har jobbat i hop en bra resekassa så nu var det dags å tömma den lite =). Men ensam med barn och hundar vill jag ju inte vara så idag kommer mammsen och är här tills Eddan kommer hem igen. Tack mammsen!!


Jag vill passa på att tacka alla ni som kom på dopet och tusen tack för alla fina dop presenter! Hur mycket fint som helst. Något jag blev väldigt glad för var tavlan Joi gjort till Loka. Nora fick en liknande när hon döptes av en gemensam vänn till mig och Joi. Nu har tjejerna en varsin alldes egen underbar tavla!


Senast imorgon borde jag vara klar med inlägget ifrån Valpträffen. Det har bara inte hunnits med! Tålamod mina vänner!

Av Mikaela - 2 juni 2012 21:07

Jag vet, igår hanns det liksom inte med något inlägg, och lika så idag! Dopet är avklarat och det var jätte trevligt.
Mer om det berättar jag imorgon. Nu ska jag fortsätta vara trevlig mot Joi med familj!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards