Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Underbar helg!

Av Mikaela - 27 maj 2012 08:54

Ja igår hanns liksom ingen blogg med. Dagen var fylld av aktiviteter från morgon till kväll.
Loka slog upp sina stora blå 04.30 så då var det bara att ta tag i dagen. Även om jag försökte få henne å somna om många gånger. Till slut somnade hon om..40 minuter. Sen gick det verkligne inte å lura henne mer. Så jag tog tag i städningen innan valpträffen. Borde skulle bäras ut på gräsmattan medans Eddan å Micke började bygga soldäcket.

Jag tänkter inte skriva så mycket om valpträffen i sig för den kommer få ett eget inlägg både här på bloggen och på hemsidan lorddannys.com så fort tiden finns. Men skulle gissa på att det kommer in i veckan. Ni som fotade på valpträffen får mer än gärna maila bilder till mig då min egen kamera fick batteritorsk... klumpigt av mig å inte ha laddat den innan.
Dagen var i alla fall jätte trevlig på alla sett å vis. Även om jag var helt sjukt slut efteråt.
Men vem tar vila i halvlek liksom?! Inte jag inte, jag ställde mig och gjorde en stor kycklingsallad till middag, sen ja sen slocknade jag 2 minuter på gräsmattan i solen. Låg sked med Alice eftersom jag frös =) Hihi.. Men just när jag slocknat vaknade Loppan.. Ingen vila, ingen ro.
Så jag och Nora ställde oss och bakade en tårta tills i dag, mors dag!

Sen blev det ytterst lite tv tittande för min del. Kollade fram tills Loreens hade sjungit sen hoppade jag i säng och vaknade när hon just vunnit, så då kunde jag gott sova vidare.

Som sagt, vilken dag! och idag fortsätter solen å skina så Loka slog upp sina stora blå vid 5 och då försökte jag inte äns få henne och somna om. Sen fick jag dessutom tårta, latte och presenter på sängen =). 
Lilla Flora har installerat sig så himla bra, vilken underbar liten tjej hon är. Älskad av oss alla!!
Sover gott hela nätterna och äter bra. Så gudomligt gullig hon är!! <3

Idag ska jag åka och köpa en mindre plast-sandlåda till Nora i väntan å att den stora ska byggas. Hon verkar för övrigt ha blivit förkyld så hon behöver lite uppmuntran.
Hoppas alla ni mammor blir väl omhändetagna idag, för det finns inga som oss!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards