Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Mikaela - 21 maj 2012 20:13

Tänk om jag visste i morse när jag vaknade vilken underbar dag detta skulle bli. Då hade jag nog inte surat så mycket över det dåliga vädret som det var då.

Dagen började som vanligt med att jag körde Nora till dagis men efter det körde jag direkt upp till vårdcentralen. Det var dags å kolla upp magsmärtorna jag ibland lider av. Fick inget svar på vad det kunde vara eller om man skulle kolla upp det vidare heller utan till svar fick jag att jag får fortsätta äta omeprazol retsen av mitt liv. Om det i sin tur kunde ge biverkningar på längre sikt kunde man inte heller ge svar på för det finns ingen som ätit det hela sitt liv. Så om dagens besök gav nått vetetusan. Så jag knaprar vidare på mina tabletter tills dom inte fungerar mer då söker jag hjälp akut istället.

Nu till nått mycket trevligare. När jag hämtat Nora ifrån dagis och ätit lunch å sånt så kollade jag med Tarja om hon hade lust att bli våldgästad. Så jag tog barnen och åkte över dit. Hemma hos henne var det strålande sol och varmt så vi satt ute på altanen medans hon sprang ut och in medans hon gräddade bullar.=) När man sitter på deras altan så kan man ju inte göra annat än njuta av den fina utsikten som är deras tomt!! Se själva å njut!!
 

När vi fått i oss nygräddade bullar skulle vi få göra nått Nora aldrig gjort. Vi skulle nämligen få åka båt! Vilken lycka! Nora har länge tjatat om att åka båt. Hon är ju nämligen en vatten tjej på alla sett, hon älskar att bada, fiska, diska, ja bara det har med vatten å göra. =)
Så på med flytvästar på ungarna så hoppade vi i båten.
         
Det är den stora båten ni ser på bilden över deras tomt. Oj vilka vackra tomter och hus man fick se ifrån båten. Kändes som vi var i skärgården och åkte. Vädret var ju dessutom på top så allt som var vackert blev väldigt vackert.
Sen fick Nora frågan om hon ville köra båten, först skakade hon på huvudet men ångrade sig snabbt!
Så upp i Stefans knä bakom spakarna.
Skep å hoj här är kapten Nora!


Självklart
hade vi småtrollen med oss också.
Nowalie i Tarjas bärsele och Loppan i bilbarnstolen.
      

En underbar dag på alla sett och vis!
Tack snälla Tarja för att vi fick komma över på lek, nybakade bullar å båtåk!!
 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards