Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Mikaela - 20 maj 2012 14:49

Eller ja det ska föreställa vår i alla fall för nu är även kossorna ute på grönbete. För idag var det nämligen dags att besöka Kosläppet för andra året i rad. En mycket mysig sak att åka på tillsammans med familjen.
Nu är det ju dessutom Arla som köpt upp Milko så i år var det betydligt större än förra året. Ifs var vi nu på en mycket mycket större gård också.
När vi kom dit började vi med att gå på tipspromenad, en för oss vuxna och en för Nora. Om vi vann eller inte får vi reda på senare i veckan som kommer. När man lämnade in tipsrundelappen skulle man få bulle å mjölk, men några bullar såg vi inte skymten av, där emot fick vi mjölk i små tetror. Dom hade även laktosfri mjölk så även jag kunde få ett glas. Vi hade ju brett med oss lite mackor eftersom det var lunchdags så vi satte oss och smaskade på dom innan vi ställde oss i den jääätte långa kön in till mölkkarusellerna. Det var faktiskt väldigt spännande och se när kossorna mjölkades när dom åkte runt där i karusellen. Fastnade lite extra för en kossa som var brindel, hur coolt är inte det med en tigrerad kossa?
Läcker va hon i alla fall. Anläggningen var verkligen modern på alla sett å vis så föds jag till kossa i mitt nästa lig kan man ju bara hoppas man hamnar på ett sånt fint ställe.

Nu har mamma och co åkt vidare till sthlm, men som jag skrev förut kommer dom ju tillbaka på fredag. Imorgon ska jag direkt efter jag lämnat Nora på dagis åka upp till vårdcentralen och träffa en läkare för att prata om smärtan jag får i magen om jag inte äter omeprazol. Har ju ätit det i ett år nu och ibland dubbel dos. Då trodde dom ju att det berodde på att jag var gravid men det är jag ju inte längre så nu är det dags å kolla upp varför jag egentligen har den här smärtan.

Loka utvecklas verkligen hela tiden nu å busig är hon, precis som storasyster. Men så himla goo! Kan verkligen inte sluta gosa och pussas med henne ibland.
Nej nu ska jag fortsätta å planera helgen, satan i gatan vad jag längtar!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards