Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Mikaela - 12 maj 2012 18:10

För 5 år sen träffade jag Eddan, mannen som jag hoppas jag ska dela resten av mitt liv med.
På 5 år har vi hunnit gå igenom och gjort så mycket.


Här är en liten års resume för dom 5 åren.

2007
Vi träffas den 12 maj och får en super trevlig sommar tillsammans!
I slutet av juli, början av augusti åker vi på en charter resa tillsammans till turkiet.
Jag är så kär!
Den 20 oktober tar vi över mitt gamla föräldrarhem, radhuslägenheten på Sadelgatan.


2008
Den 25 januari får vi ett plus på stickan! Vi väntar barn!
Vår dalmatiner kull födes den 4 aug.
Den 16 september, 3 veckor före beräknad förlossning kom Nora till världen med ett akut kejsarsnitt.
Vi är lyckligast i världen!! Vi är nu en egen liten familj!
16 november somnar Eddans pappa in efter en tids sjukdom.


2009
September, Nora fyller 1 år!
Vårt radhuslägenhet omvandlas ifrån hyres till bostadsrätt! Vi äger nu vår bostad!


2010
Alla Hjärtans Dag den 14 februari förlovar vi oss!
17 mars, jag gör en Gastrik Bypass operation. Ett nytt liv startar! Jag rasar i vikt och för första gången på länge så hänger jag på stranden varje dag den sommaren!
Vi bestämmer oss för att sälja radhuslägenheten och flytta till dalarna. Hur tänkte vi nu? =)
1 augusti får vi nycklarna till Kråkslottet. Vi är numera hus ägare!
Mamma och Micke gifter sig hemma hos oss i Kråkslottet den 10.10.10!
Eddans farmor somnar in.
Dessutom tar jag körkort den 11 november, vilken lycka!


2011
Året börjar inte alls bra, vintern har varit lång och det har kommit massor av snö, men som grädde på moset dör min "storebror" Jens och hela min värld rasar samman.. Begravningen var i mars.
Våren kommer äntligen i april efter en mycket tuff vinter och vi får reda på att vi väntar en liten människobebis! Jag börjar jobba i maj och trivs super bra med mitt jobb.
Vi lyckas köpa loss vår ponny Pysen och han kommer hem till oss i början av juni, kärlek!!
Vår första springer spaniel kull föds den 13 september.
Jag läggs in på förlossningen den 28 okt efter ha fått sammandragningar som visar sig komma ifrån blindtarmsinflamation. Blir sjukskriven resten av tiden.
Vi gifte oss som planerat 11.11.11, jag heter numera Edvinsson!


2012
Detta år startar betydligt bättre. Loka "Loppan" föds den 4 januari och Nora är numera storasyster!
Våren har absolut inte bråttom men är nu här, på dagens datum den 12 maj! 5 år senare.

Vilka 5 år vi gått igenom tillsammans! Hoppas mitt liv med dig Eddan fortsätter tills våra dagar är räknade, för JAG ÄLSKAR DIG!


3 Begravningar, 2 giftemål, 2 barn, hus, valpar, körkort, jobb och nya vänner. Man hinner mycket på 5 år, men glöm inte att leva dagen som om den var den sista.
För vi vet aldrig när den dagen kommer..


     




Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards