Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Mikaela - 22 april 2012 18:05

Den här dagen har vi verkligen tagit vara på varenda timme!
Jag och Nora var nere i stalleredan vid 9 tiden imorse. Pysslade en massa med Pys innan vi begav oss ut i skogen på en pigg tur. Pysen var jätte fin och bjöd framåt väldigt mycket. Fick sitta och hålla honom ordentligt. Trotts det kunde Nora köra på vägen hem och hon både skrittade och körde lite lugn trav. Super duktig är hon. Att hon dessutom kan höger och vänster helt säkert nu underlättar när vi kör.

Efter stallet åkte vi hem och käkade lite lunch och skrev en inköpslista inför veckan, sen begav vi oss till maxi för att inhandla det. Gissa min förvåning när jag tittade på klockan på vägen hem och den stod på bara 13.48 Men guu knappt halva dagen hade gått, så skönt. Trodde klockan minsta var 16 eller nått.

Äntligen tog jag tag i tjejernas garderob när vi kom hem. Nora har fått så himla mycket nytt som bara lags in så när jag väl var klar med hennes garderob och plockat bort allt som var för smått så består hennes garderob nu av 90% helt nya kläder som många till och med fortfarande hade prislappen kvar... hehe. Kunde dessutom göra i ordning en hög för sommar kläder och en för kommande höst.
Även Loka plockade jag fram en massa nytt till men det var ju sånt som Nora haft när hon var liten plutt. Kändes lite vemodigt när jag la ner babykläderna för en sista gång i kassarna. Nu kommer dom inte plockas upp först någon av mina syskon får barn, så Sabina och Evi här är ett meddelande till er; Make a baby!!

Ja som om inte det var nog tog jag tag i garderoben under trappen, så nu kan man till och med vandra omkring där inne istället för att gå in och backa ut. Tog fram en massa ramar som jag köpt och fått som nu ska fyllas med kort!

Till middag blev det hemmagjord pizza som vi nyss avnjutit och jag ska passa på och hoppa in i en dusch innan det är dags att göra kväll!
Återkommer imorgon!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards