Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Mikaela - 4 april 2012 20:13

Vart tar tiden vägen liksom? 3 månader är hon redan vår lilla Loppa. Det är sån skillnad på henne och Nora när Nora var 3 månader. Mest troligt pga att det är barn nr 2, hönsmamman i mig är lite lugnare denna gång. Nått annat som också skiljer dom åt väldigt mycket är att Nora hatade under hela sin bebistid att ligga på mage, skrek helt hysteriskt så fort man ta henne på mage medans Loppan gärna ligger en stund på magen och är därför också mycket starkare i nacken, håller upp huvudet jätte bra.
Hon har även nu börjat försöka ta sakerna när hon sitter i babysittern. Ger man henne en leksak i handen studerar hon den mycket noga och smakar gärna på den. Det går fort nu!
Idag när hon fick ligga i babygymmet kämpade hon massor med att försöka vända sig till mage, det dröjer nog inte länge.

Annars då? Jo idag har jag gjort en frozen cheese cake. fick ett recept av Joi och det var så himla enkelt att göra att jag är fortfarande säker på att jag måste ha gjort den fel, har inte smakat än. Efter vi ätit lunch åkte vi en sväng till avesta centrum för att ta en kaffe mocca, och precis när vi satt oss kände vi hur det luktade kräka och såg vart det kom ifrån. När vi sa till om det sa personalen på fiket att dom visste om det och redan hade torkat?! Men hallå, vadå torkat, spyan låg ju kvar på golvet..
Vi tog vår mocca och gick vidare men jag blev så äcklad av det så efter vi köpt strumpor till Loppan på åhlens åkte vi hem igen.

Till middag gjorde jag eget potatismos, nått jag faktiskt aldrig gjort. Jag vet, nu tänker ni vadå har hon aldrig gjort eget potatismos?! Nepp, eller jo nu har jag det och satan i gatan det var det godaste moset jag ätit,förutom det vi åt i helgen hemma hos Joi och Stefan för det var också hemma gjort. Aldrig aldrig mer jag kommer köpa pulvermos. Nora år typ 4 port plus mina rester och sen snodde hon även Evis mat..haha.. Tur var så gjorde jag mycket så vi har även till lunch imorgon.

Nu på kvällen åkte jag och Evi ner till stallet och körde Pysen igen. Vi tog med oss Alice som skulle springa brevid vagnen men det gick väl lite si sådär..haha.. men kul var det och Pysen var pigg och knappt svettig efter.
En mycket trevlig dag. Imorgon ska Nora gå påskkärring och tigga godis av grannarna =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards