Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Mikaela - 1 april 2012 19:03

Nu hemma i soffan igen, men shit vilken super trevlig helg!
Vi startade bilen redan vid 9 igår morse för vid strax efter 11 skulle vi plocka upp lillasyster Evi vid Klarabergsviadukten (t-centralen). Hon hade ju kommit ifrån vimmseby för att följa med och äta lunch med vår far. Honom möttse vi sen upp i Heron city vid 12 snåret där vi tillsammans åt tha buffe. Mycket smarigt och mycket billigt 79 kr/pers. Tanken var att vi skulle bjuda men det gick inte pappsen med på, så tack för det =).

När vi ätit den smariga lunchen mötte vi upp mamma och co i väsby där vi dumpade av Evi å Alice. Dom skulle sova med mamma å co i husvagnen och sen skulle vi plocka upp dom på vägen hem idag.
Efter ha dumpat dom åkte vi direkt till Joi, Stefan å Sigge. Där blev vi bjudna på världens godaste plankstek och som om det inte var nog fick vi frozen cheesecake med varma blåbär till efterrätt, å satan i gatan. Det var den godaste efterrätten jag ätit, någonsin!! Snodde givetvis receptet på den så jag kan bjuda mammsen och co på det nästa helg. Vi gjorde inte så mycket, vilket man inte behöver göra när vi ses. Barnen leker på sitt håll och vi snackar mer skit än någonstin på vårt håll. Nått som faktiskt kom upp i vårat samtal är alla dessa bimbobrudar som inte kan ta en normal bild på sitt lilla face utan att puta med läpparna så dom ser ut som ett babianarsle. Men mer om det i ett eget inlägg imorgon, då jag givetvis också bjuder på bilder när jag och Joi leker bimbobrudarna ifrån väsby.
Här är lite super suddiga bilder ifrån gårdagen.
Nora åt blåbär med hela kroppen, inklusive sina nya byxor... Å Sigge hatade att jag jagade han med kameran.
     
Här är mannen som talar med bulldoggarna.  Eddan har BTW bestämt att vår bulldog ska heta Berit?! Berit liksom!?
       
Sen har vi Joi, Loppan å Stefan, sorry Stefan, kunde inte låta bli så du får väl hacka min dator nu =).
Mohahaha..
   

Så efter en helt fantastiskttrevlig och god eftermiddag/kväll hos dom åkte vi vidare till hotellet där vi skulle sova. Nora gjorde sig direkt bekväm i en av sängarna så Eddan fick snällt inta extrasängen medans jag och barnen delade på dubbelsängen =)
  
Efter en ganska så god natts sömn mötte vi Joi med familj på morgonen i lobbyn för tillsammans äta hotellfrulle. Joi och dom sov givetvis inte där eftersom dom bor 3 minuter där ifrån men dom kom dit och åt frulle med oss, vilket var mycket trevligt. Sen checkade vi bara ut innan vi åkte hem till dom på lite mer cheesecake och kaffe.
Men vi kunde inte stanna så länge för vid lunch skulle vi vara hemma hos Eddans syrra som skulle bjuda på lasange. En jätte god lasange med en super god sallad till. Det var jätte trevligt att träffa dom och barnen bytte påskägg med varandra.
Eftersom vi hade en bit att åka hem kunde vi inte stanna så länge utan vid 14 tiden åkte vi till väsby för att plocka upp Evi och Alice sen raka vägen hem.
Ja det var vår super trevliga helg, nu blir det en super trevlig vecka tillsammans med mina lillasysteryster! Ses imorgon!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards