Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Mikaela - 17 mars 2012 15:14

Jag tror det var senast igår Eddan sa till mig att i helgen blir det strålande väder... vetetusan om jag kan hålla med om det. Grått och trist som attans ute. Regnar gör det dessutom.

Så idag blev det lite av en inne-städar-dag. Vilket alltid behövs, man kan liksom aldrig städa för mycket när man har ett jäääätte hus!

Vi tog en kort sväng till avesta också och köpte en födelsedagspresent till granndottern Amanda som i morgon fyller 2 år. Imorgon kommer även mammsen, så skoj!

Annars då.. hmm.. igår prövades mitt tålamod till max, men jag klarade ändå av det. Höll på att få panik men då drog jag på barnen kläder direkt så gick vi ut. Det gjorde att all panik flög iväg med vinden och jag kände mig lugn igen. Loppan ville nämligen inte sova någonting igår, inte äns sin vanliga sovtur hon har mitt på dagen. Vilket i sig gjorde att det var väldigt svårt och baka kakor som jag lovat Nora, å lova en 3,5 åring att baka kakor och sen inte göra det är som bäddat för bråk. Att baka kakor med en 3,5 åring samtidigt som man har en Loppan som ligger och skriker i vagnen är inte bra för mamma Surtant... Ja, vi bakade kakorna som blev katastrof samtidigt som jag hade Loopan i bärselen, babysittern eller i vagnen.. Phu...

På kvällen åka jag och Amandas storasyster Michaela ner till stallet en timme. Vi pysslade om Pys medans han stod och åt sitt kvällshö.

BTW idag är det 2 år sen jag valde att inte längre leva som tjock. 2 år sen jag genomgick min GBP operation. Ett val jag aldrig ångrat en dag. Det firar vi med bakpotatis och skagenröra! Mums!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards