Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Mikaela - 15 mars 2012 09:28

Ja min dag blev ju inte riktigt som planerad och jag tackar Tarja för det! Jag lämnade ju Nora på dagis på morgonen sen skrev jag ju i bloggen att när jag hämtat henne skulle vi åka och handla. Men vid halv 11 ringde Tarja och frågade om hon kunde ta med sig Nora också hem ifrån dagis så hon och Towa kunde leka. Ni vet, kycklingmamma som man är så efter lite velande gick det bra. Jag sa att jag kan komma och hämta henne vid 12.30 men det tyckte Tarja var alldes för tidigt. Vid 14 tiden kunde jag komma.


Sagt och gjort så jag tog Loppan med mig in till hedemora och handlade istället. Sen åkte jag hem och hade världens chans att passa på och städa eftersom Loppan sov, men istället slängde jag mig på soffan och vilade! Fick sms av Tarja att allt gick hur bra som helst och att jag absolut inte fick kkomma föra kl 14, haha.. men strax efter 14 satt jag och Loppan i bilen och åkte över. Nora märkte inte äns när jag kom utan hon och Towa satt och tittade på film. Jag bjöds på en väldigt välbehövlig och god kaffe och supergoda kakor, som jag var snabb och snodde receptet på, sen snackade vi lite skit och hade det väldigt trevligt.
Shopp sa klockan och vid 16.30 var vi hemma igen =).


Nora gick raka vägen ut på baksidan och lekte med granndottern Amanda medans jag lagade middag i lugn och ro. Loppan satt i babysittern och snackade gojja. Medans maten skötte sig själv i ugnen passade jag på att städa till Tarzan (kaninen). Medans jag gjorde det fick han hoppa på golvet tillsammans med katten Kiwi och vår hund Alice. Alla tre lekte super fint tillsammans och man kan inte annat än att bli väldigt stolt över våra super snälla djur.
           

Efter maten var Nora helt slut så jag åkte själv ner till stallet. Jag släppte Pysen i ridhuset och tränade inkallning med honom. Han förstod på första försöket vad det handlade om när jag satte mig på huk ca 10 meter ifrån honom och kallade in honom kom han i full galopp emot mig, det vr sååå häftigt och det fungerade varje gång. Där emellan brallade han loss ordentligt, det var en sån perfekt avslutning på dagen.

Hann bara hem så slängde jag Nora i säng. Det sista hon sa innan hon somnade var att imorgon skulle Tarja hämta henne ifrån dagis. Och imorse när hon stod och borstade håret sa hon att hon måste göra sig fin för Tarja skulle hämta henne idag på dagis för hon ska ju flytta dit. Jaha.. 3 år och ska redan flytta hemifrån, vart ska det sluta?

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards