Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Mikaela - 13 mars 2012 12:57

Nu så har jag en liten stund där jag kan sätta mig ner och skriva ett inlägg samtidigt som jag slänger i mig lite lunch. Loppan sover och Nora sitter här mitt emot mig och spelar på ipaden.

Vad tusan gjorde jag igår?! Jo jag och Nora gick på en timmes promenad i solen, tyvärr blåste det lite så det var inte så där super skönt. Men skönt att vara ute i den friska luften i alla fall.
Sen förberede jag middagen så när Eddan kommithem slängde jag i mig lite middag och matade Loppan innan jag sen själv åkte ner till Pys (hästen). Longerade och gosade med honom en timme innan det var dags att bege sig hem igen. Sen var liksom den dagen slut. Nora somnar väldigt bra just nu på kvällarna och Loppan är inte sen i säng hon heller, precis lika kvälls trött som sin mamma. I like!

Nora var på dagis både igår och idag och medans hon var där idag tog jag Loppan med mig till barn cafét. Alltid lika givande att träffa andra mammor, bebisar och barn. Å en och annan pappa ibland.
Sen var det bara att plocka upp Nora på vägen hem, stoppa i henne lunch och sen ta tag i städningen.
Jag har dom senaste dagarna typ städvägrat och tänkt att nu är det så himla skitigt och äckligt att min kära MAN ser det och tar tag i städningen.. men när liksom dammråttorna inte längre är skygga utan ligger utspritt över hela golven stod jag inte ut längre.. fram med snabeldraken och ta en svängom.
Medans jag tog svängomen muttrade jag några väl valda ord... men lugnade snabbt ner mig igen när det var klart.

Resten av dagen ägnar jag åt hemmet och fortsätter städa, amma, hänga tvätt, töma diskmaskin, amma... klä på och av Nora ytterkläderna...laga middag.. LAGA MIDDAG!?!??? Vad f*n ska jag laga till middag och när ska jag hinna det liksom... nej, jag hoppas helt enkelt att min kära man hinner läsa detta blogginlägg och inser att middagen får han köpa med sig hem någonstans efter vägen.

Tjilivipp!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards