Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Mikaela - 20 februari 2012 14:02

.. så är inte alls livet så där underbart just nu. Eller livet i sig är det inget fel på jag älskar mina barn och min familj över allt annat men jag har drabbats av en depression, kanske en förlossningsdepression?!
Kanske en vanlig vinter depression? Jag vet inte, men denna gång känner jag att jag själv inte klarar av att ta mig ur den så jag har bett om hjälp. Därför är jag nu ett tag uppe hos mamma med barnen. Eddan jobbar ju ändå hela dagarna och jag vill inte vara ensam. Så jag, Nora, Loka å Alice kommer att vara här tills typ på fredag sen åker vi hem mot långshyttan igen.

Jag har känt av depressionen ganska så länge men inte sagt nått till någon, inte äns till någon i min familj först i torsdags, då bröt jag ihop totalt. Jag känner mig otillräcklig som mamma. Barnen går före allt och jag känner inte att jag kan ge dom allt just nu pga att jag mår såhär vilket känns fruktansvärt.
Men nu har jag bett om hjälp och ser fram emot att få börja må bra och njuta mer av dagarna istället för att se dom som bara ännu en dag som jag måste ta mig igenom.


Jag och barnen åkte hit på dagen i fredags och Eddan kom sen efter jobbet. På lördag morgon gjorde han och jag smörgåstårtorna som mina storasyster skulle bjuda på under helgen eftersom  hon fyllde 30 år! Sen på söndagen åkte Eddan hem igen eftersom han idag måndag skulle jobba igen. Dessutom har vi ju djur hemma som behöver ses över. Helgen har varit jätte trevlig och jag har inte kännt av depressionen sådär super mycket, men i morse sköljde den över mig som en stor våg och jag bröt ihop igen. Men sen en stund senare känns det bra igen.. hemska ångest...

Men nu ska jag ta med mig Nora och åka ner på ica en sväng. Hoppas ni alla haft en bra helg!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards