Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Mikaela - 16 februari 2012 09:02

   
Här ser ni nu Nora och hennes nyfunne kompis Kiwi! En liten kattpojk som verkligen är socker söt men än lite blyg. Han sitter för tillfället och tittar på fotboll på tv, typiskt kille..Varför jag nu har fotboll på?!
Bäst å slå om på en gång.

Igår fick vi nys via fejjan om denna lilla kattkille och vi var väldigt snabba på att ringa på honom eftersom kattungarna i dalarnas län gått åt som smör i solsken. Vi fick komma samma kväll så ni kan ju gissa hur glad Nora blev när jag berättade för henne att vi äntligen fått tag på en kisseunge. Eftersom tanten som vi hämtade Kiwi hos inte ville ha betalt så tog vi istället med oss en låda kärleksmums och en låda vaktelägg och inte att förglömma Noras napp som hon glatt lämnade ifrån sig! Nu är den väck på riktigt!!

Dagen annars igår gick i ett och det gillas inte hos Loka då hon har svårt att ta bröstet om det inte är lugnt och stilla runt henne. Men förutom att hon var lite små stressad så hade jag det ganska trevligt eftersom tjejen som jag jobbar med var på besök och ville ju kolla in Loka, med sig hade hon dessutom en paket till Loka med detta set:
 
Hur gulligt som helst av henne! Saknar mitt jobb faktiskt.



Sen måste jag ju visa blommorna jag fick på alla hjärtans dag av min fina man!
 
Dom är verkligen super fina!

Torsdag redan, veckan har flugit förbi och ingen är väl gladare än jag, en vecka närmare våren!
Loka har ju börjat le och hur gosigt är inte det =) Dessutom har hon nu börjat jollra till oss och imorse var det Kiwi som hon pratade med, helt fachinerad (stavas?!)var hon i den lilla katten.
Nej nu ska jag i lugn och ro medans Nora är på dagis gosa med Loka!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards