Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Mikaela - 13 februari 2012 20:44

Äntligen, äntligen har vi lyckats få Nora att sluta med napp. Vi har sen någon vecka tillbaka sagt till henne att om hon slutar med nappen får hon en helt egen kattunge. Ja vi är ju liksom kattlösa sen i början av januari då vi förlorade vår vänn.
I förrigår försökte hon första gången somna utan nappen, men efter ha legat i sängen med henne en lååång stund så fick vi ge upp. Men igår då var hon redo och visst gick det! Så gissa vad det första hon började prata om i morse när hon slog upp sina blå, jo kattungen!
-Får jag en kattunge nu? sa en nyvaken men lycklig unge.
-Javisst, sa jag.

Så medans Nora var på dagis idag så åkte jag för att köpa alla sakerna som behövs till en kissemisse. Ja för vi har inte nått kvar sen Scottis. Så jag köpte kattlåda med lock, kattungemat, sand och spade och leksaker såklart. Sen tänkte jag att det är väl bara att surfa ut på blocket och hitta en kissemisse.
Men icke..  alla kattungar jag ringde på var slutsålda. Jag har ju även kontaktat katthemmet här i närheten utan något som helst svar vilket känns jätte tråkigt att dom inte äns hörde av sig.
Men vi raggar nu vidare efter en kissemiss till Lillnosen.

Jag är så himla stolt över henne, EN ENDASTE gång idag frågade hon efter nappen. Men inget tjafs eller tjat utan hon nämnde den bara.

Så har ni en kattunge över så hojta gärna till, vår kattjakt går vidare!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards