Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Mikaela - 4 februari 2012 17:28

Idag struntade jag i att man ska hålla sig ifrån alla människor och allt vad som heter centrum när man har en Liten. Jag kan inte längre stänga in mig, har suttit hemma i en månads tid, så idag blundade jag för alla smittor som går just nu och åkte med gänget till Ikea. Väldigt skönt nu så här i efterhand och eftersom man inte vet när det blir nästa gång så passade vi på och shoppa lite extra. Inne ifrån ikea köpte vi förvaring till tvättstugan som för övrigt blev super bra. Vi köpte även nya handdukar, lite fler spyhanddukar till Lokis. Ramar som jag ska ha till Lokas hand och fotavtryck.

Sen gick vi in i valbo centrum, fast där var vi inte så länge. Skulle köpa gips men det var slut. Nora hade ju där emot presentkort på BR leksaker så hon köpte en dinosaurie och en kikare. Jo juste innan vi gick in där så var vi en väldigt kort sväng inne på hästaffären Hööks. Köpte senskydd till Pysen och även nya stigläder som vår medryttare behövde. Sen behövdes även en förlängning till hans sadelgjord. Så nu har även Pysen fått lite nya saker. Sen for vi hem igen och nu har vi nyss ätit middag med gänget.

Jag gjorde igår en taco gryta, min första gryta!! Å den blev så satans god. Äntligen kan jag göra gryta!
Jag, mamma och Nora åt resten idag till middag medans Micke å Eddanåt varma mackor. Simon köpte middag på abbes. Å nu halvsitter/ligger nästa alla i soffan..
Alla måsten som jag hade planerat till den här helgen har vi lagt på framtiden, dock måste det göras inom en snar framtid... mamma har dock lovat att hjälpa mig och städa akvariet imorgon förmiddag. Lokas gipstavla får vi göra så fort jag lyckats få tag på gips och bullbaket kan jag och Nora fixa i veckan. Imorgon ska jag ner till Pysen och gosa en stund och hoppas jag inte fryser fast, för kallt är det.  Över -20 grader har vi haft här idag..burr.. brasan jobbar på högtryck och i köket åkte extra fläkten fram.. Nej nu ska jag också gosa ner mig i soffan!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards