Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Mikaela - 29 januari 2012 19:57

Imorse efter frukosten tankade jag upp Loka full med mat, sen klädde jag mig varmt innan jag åkte ner till stallet för söndagsmysgos med Pysen. Jag tog till och med på mig mössa, vuxenpoäng till mig! Såå glad jag dessutom var att jag tog den på mig, för kallt var det men om öronen frös jag icke!

Jag trodde Pysen skulle hata mig eftersom jag inte haft så mycket tid för han på sistonde men istället var han super gosig. Som om han förstod att han nu blivit storebror igen och mammsen liksom inte hunnit med allt. Tur som är så har vi ju vår super goa medryttartjej Susanna som rider, pysslar, tolkar ochmyser nästan varje dag med Pys. Men nu är jag tillbaka på banan och kommer åka ner till stallet flera dagar i veckan. Efter den mysmorgonen åkte jag hem och fyllde på Loka med mera mat sen tog jag med mig Nora och gick ut till fåglarna. Vi hjälptes åt att grovstäda där inne, även dom har ju kommit lite i skymundan. Men nu har även dom fått det super fint, massor med mat, frön, ny sand med snäckskal och en massa nytt hö att gosa i.

Ja det var våran dag i stort drag, resten av tiden har vi slappat på soffan. Mannen gjorde super god middag som bestod av fläskfilé, pommes, bea, majskolvar och mozzarellasticks! Allt var super gott!
Imorgon är det måndag och ny vecka igen. Planer kommande vecka..hmm.. BVC kontroll med Loka, barn cafe på tisdag.. på torsdag kommer mamma, Micke och Simon som sen ska stanna hela långa helgen! Underbart!!  Men nu är det dags att fylla på Lokas lilla mage igen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards