Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Dagens post!

Av Mikaela - 26 januari 2012 12:39

Jag skulle verkligen kunna vänja mig med det här! Idag låg det två paket i brevlådan, denna gång ifrån lillasyster Evi! Man kan ju tro att familjen tävlar om att skicka paket hit, och det får dom gärna fortsätta med om ni frågar mig! Hihi.. dock såg vår kära brevbärare inte lika road ut.. han hade dessutom tryckt ner allt i brevlådan så räkningarna som kom idag låg ihoppknövlade på botten av lådan =). Men vad gör det när det bara är räkningar =) !


I dagens paket fick till och med jag någonting, nämligen ett par tights med fake skinn på. Evi hade egna sånna på sig när hon var här senast och jag blev då tok avis, så nu hade hon köpt ett par till mig, hur gulligt är inte det!?
 


Nora fick en super fin kofta, som jag själv lätt skulle kunna trycka på mig för att den är så fin.. passar nog inte så bra på mig men på Nora kommer den bli super fin!
 


Lilla Loka fick några bodysar som var jätte fina! Se själva!
 

Tack snälla lillasyster Evi, nu räknar jag ner dagarna tills du kommer hit och hälsar på i slutet av feb.


Annars idag då..hmm.. efter en super kass natt med Loka frågade jag Nora om hon ville vara hemma idag, men när hon fick reda på att jag skulle städa så ville hon hellre gå till dagis..hehe.. Så det var bara hoppa ur den varma sängen och fixa i ordning henne för dagis. Nora har verkligen skött sig exemplariskt på mornarna innan dagis. Vi har till och med kommit i tid båda dagarna!
Loka måste nog ha haft lite luft i magen inatt för hon har knorrat och vridit på sig hela natten, och i morse så kom all mat upp, hon var som en levande fontän. Det bara sprutade ur munnen på henne, sen kom det en massa gaser och nu har hon varit lugn. Så det var nog dom som gjorde natten jobbig för henne..


Jag passade på att ta tag i städningen förut och hann både med att tvätta, hänga tvätt och damsuga innan jag sen skulle hämta Lillnosen på dagis. Så nu ska jag gosa med mina underbara barn och fundera ut någon efterrätt till helgen, för då kommer närmligen Joi med familj och hälsar på!! ÄNTLIGEN!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards