Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Mikaela - 24 januari 2012 19:32

Idag känner jag ett helt underbart lyckorus genom kroppen! Känner att jag nu hittat min plats som 2 barns mamma och hittat rutin på det. Nu kan jag verkligen njuta  av min familj på riktigt!!

Det var ju meningen att vi skulle ha åkt till kyrkan imorse för att vara med på den öppna förskolan som hålls där på tisdagarna för oss mammor/pappor och barn här ute i långshyttan.
Vi gjorde det också, men när vi kom dit satt där en lapp att det var inställt idag pga av sjukdom.. gissa Noras besvikenhet... vi som hade gjort negerbollar och fixat lite annat fika med oss.

Jag ringde iaf till Tarja som inte kommit dit än men som just satt alla barnen i bilen för att åka dit. Jag sa då till henne att vi istället kunde åka hem till oss och fika där. Malin och Amanda som just kom bort till kyrkan kom också med oss hem. Det blev som ett väldigt stort och mysigt kalas med en massa fika, frukt, prat, skratt och bus! Barnen kom överräns super bra, Nora och Towa lekte ensamma både inne och ute.
Strax innan lunch gick Malin och Amanda, medans Tarja och hennes barn Towa, Maya och bebisen Nowalie stannade kvar på lunch. Dagen var verkligen super mysig, så tack tjejer! Vi gör om det snart igen!

Gaah höll ju på att glömma och berätta om natten. Är det inte den ena så är det den andra.. Loka sov super bra i natt och vaknade första gången vid 4, strax därefter vid halv 5 slog Nora upp sina stora blå. Hon kom över till oss och jag trodde hon skulle somna om.. men icke. Hon skulle titta på tv, halv 5 på morgonen?!?! Hallå Nora, det är ju typ mitt i natten!?! Efter mycker tjafs så vad gör man inte för att alla ska få ro? Jo man slår på den där tv och sover vidare medans hon satt där i sängen och tittade.. Tror dock inte hon tittade så länge utan hon somnade brevid oss i sängen.. Sen vaknade vi igen vid 8 tiden som om ingenting hade hänt.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan med Loka medans Eddan lägger Lillnosen. Det är ju nämligen tisdag idag och det är MIN tv kväll... eller ja.. jag har flera dagar i veckan som är min tv kväll ifs... hihi..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards