Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Mikaela - 22 januari 2012 20:35

Låter säkert urlöjligt, men jag är faktiskt nervös över morgondagen då vardagen tar över..
Ensam med två barn, var av en spädis och en trotsig 3 åring. Dessutom är det minusgrader ute och 3 åringen ska till dagis 3 timmar... 
Hoppas jag oroar mig i onödan, men vill ju absolut inte känna någon stress på morgonen, framför allt inte så Nora känner av det..
Blä... lägger mig på soffan en stund nu istället och tittar på en film så jag kan slappna av lite..
Tar morgondagen som den kommer..

Av Mikaela - 22 januari 2012 13:11

Sorry Joi att jag inte skrev nått igår :)Det enda som jag gjorde igår var att ligga på soffan hela dagen, den enda ansträngningen jag gjorde var att gå en trappa upp för att hämta täcke och kudde så jag kunde ligga extra bekvämt på soffan. Minns inte när jag slöade så senast men efter ett par sömnlösa nätter med Lillhickan så blir det så till slut. Jag var glad att det var helg och Eddan var hemma så jag verkligen kunde slöa utan att bry mig. Dessutom var det ju ruskigt kallt igår så det var en perfekt dag för soffan.Idag har Eddan tagit med sig Nora till badhuset, nämligen sista dagen han är hemma så det gäller att passa på, och Nora behövde verkligen få komma ut och göra nått kul. Jag och Lillhickan softar vidare här hemma, men jag har både hunnit med att duscha och tvättat håret, tvätta och hänga två tvättmaskiner. Sen var det bara lunchen kvar men då surnade Loka så det är tur ibland att man är GBP opererad och inte behöver äta så mycket för att bli mätt. :)Imorgon börjar vardagen igen, det blir tidiga mornar... Fy får ångest bara jag tänker på det. Dessutom ska det bli kallt i veckan, vilket suger änu mer, fy för att dra ut en sån här liten i kylan.. Men snart är januari över, vilket betyder att vi iaf går åt rätt håll, mot VÅREN!!! Måste försöka ha mycket planer under feb/ mars så tiden går fort... Jaha, nu vaknar Lillhickan så nu är det bara att slänga fram uttarna igen. :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards