Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Nu så!

Av Mikaela - 26 december 2011 16:12

Nu har internet kommit igång igen. Här var det mega storm inatt precis som resten av landet. Jag tycker det var super mysigt och höra vinden försöka lyfta taket ifrån vårt jätte hus.


Jag har haft en sömnlös natt igen, men ser nu mönstret i det hela. Scott gick ut igår morse och kom inte hem igen, fick idag höra att kattnapparna/grannarna än en gång släppt in honom. Nu har jag ingen mer lösning på problemet, har ju provat att prata med dom flera gånger men dom lyssnar inte. När han inte är hemma kan jag inte sova, skit töntigt kanske. Men det är MIN katt dom matar ihjäl, det är mitt hjärta som gråter. Vad ska jag nu göra? Ska jag tvingas ta bort en nu frisk katt låter ju absurt. Men imorgon kanske han kommer hem och då fått tillbaka sina urinstenar och så tvingas jag ta bort honom akut, i värsta fall en röd dag så det kommer kosta mig skjortan på vägen?! Någon som har en lösning på det hela? Någon som kanske har en stor gård som saknar en katt, som vet vad det innebär att ha en katt på strikt diet?!


Nu till nått roligare. Här är bilderna ifrån julafton.
Gillar bilden när Nora avslöjar tomten!
Nora tröttnade på att gå i sin klänning, därav strumpbyxor och tröja =)
                     


Sen hade jag ju även utlovat magbilder, så här kommer det tre bilder taget i vecka 37+3.
Tack Eddan för att du tar bildena "underifrån" så jag får ett sånt fint ägg huvud =)
     
Som ni ser så ligger Lillhickan på min högra sida och trycker =).


Nej nu ska jag bädda Lillhickans säng =)

 
 
Sandra o Assar

Sandra o Assar

26 december 2011 18:03

Åhh vad jobbigt! Jävla grannar att inte fatta. Jag tycker du ska säga till på SKARPEN igen att om inte katten får äta sitt foder från veterinären så kommer katten att DÖ. Berätta även att operationen om han mot all förmodan kommer kunna opereras kommer kosta flera tusen kronor och om de fortsätter mata honom så kommer du be dem BETALA detta. Att Scott ska äta den speciella veterinärmaten är på ORDER av veterinären och han får inte äta det allra minsta annat. Hota som sagt med att antingen att de ska få betala eller att du måste avliva honom nu pga av att de gör honom sjuk och han ska slippa vidriga smärtor. Låt tårarna rinna och säg att du är så rädd för att han kommer springa till skogs med plågsamma smärtor och dö ensam. Jämför med att u hade ett barn med diabetes och som någon skulle ge godis jämt! Heja Mickis. Jag hoppas det går fram. Kram!

http://www.cypriotiskherdehund.se

Mikaela

26 december 2011 19:09

Åå sandra vad jag önskar det fungerade. Men precis allt det där har jag redan tagit med dom utan att dom verkar bry sig minsta lilla.
Nu har vi inte sett honom sen i förrigår morse och det känns för jävligt!
Tänk att jag nu kanske tvingas avliva en nu frisk katt.. för hur ska jag veta när han springer till skogs med smärtor och självdör?
Åå vad jag önskar jag hade en annan lösning på det hela!! Allt jag ville var att få tillbaka min katt...
Tack för allt ditt stöd!
Kram

 
Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ewa (mamma till 6 döttrar)

26 december 2011 20:10

Fy så trist att grannarna inte förstår bättre :(
Sånt klarar man ju sig bra utan!!

Jättefina bilder på er alla och er mysiga jul :)

Kram

http://tjejmorsan.blogg.se

Mikaela

26 december 2011 20:46

Ja visst är det så Ewa, jobbigt när man känner sig så hjälplös bara..

Hoppas ni också hade en super mysig jul!!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards