Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela - 15 september 2011 10:05

att på våran kennel hemsida finns det bilder på varje valp. www.lorddannys.com
Bilderna kommer även komma upp här från och med när dom är 1 vecka, så ni missar inget =).
Valparna mår i alla fall jätte bra, vilket även Alice gör. Jag och Nora väger tillsammans valparna varje morgon och alla ökar jätte fint, även "Bumba/Liten". Även om hon är lite mindre, men hon kommer ikapp.

Igår skulle jag ha varit ledig då jag behövde sova ikapp, blev inte så mycket sömn men hoppade in ett par timmar på jobbet. Älskar ju mitt jobb så varför inte. Efter en dusch så ser man ju inte ut som ett lik längre så det gick bra. Natten till i dag har gått jätte bra, jag har bara varit uppe och kollat valparna en gång och då var läget hur lugnt som helst.

Nora är ju helt kär i valparna, hur ska vi kunna sälja dom?! Hon kommer ju bli helt förkrossad!!
Imorgon fyller lillnosen 3 år så idag efter jobbet ska jag köpa en tårta på vägen hem, för självklart ska vi upp och sjunga för henne imorgonbitti, med tårta och presenter! Sen måste vi slå på tv för jag har skickat in en bild på henne till Bolibompa så vi måste ju kolla om hon kom med!
Nej nu ska jag slå in hennes presenter innan det är dags för jobb!

Av Mikaela - 13 september 2011 09:57

Efter en natt i valplådan är man lagom mör, men vad gör det när man har 5 underverk att spana in! Mamma väckte mig vid 01.00, då hade Alice vatten gåt brevid henne i sängen. Ja, det är ju Alice vi pratar om, varför ligga i valplådan när man kan gosa ner sig brevid mormor i sängen =).

Sen tog den ca 30 minuter så var första valpen ute. En valp med mycket humör! Hon berättar precis vad hon vill och det gör hon högt! Hon var en stadig vit/brun tik som vägde 403 g. Nästan 1,5 timme senare kom nästa tik till världen, en mycket lugnare tik. Vit/brun och en vikt på 438 g.
Sen tog det lite mer än 2,5 timme innan den första hanen gjorde entré. En brun/vit kille som vägde 417 g.
4 minuter senare var det dags igen, helt oförberett så hoppar yttligare en tik ut, även hon vit/brun men med tan! Hon vägde lite mindre än dom andra, 334 g. Men är lika pigg och stark som sina syskon.
Dryga en halvtimme senare kommer den sista valpen ut. En brun/vit kille med en vikt på 430 g.
Alla valparna och mamma Alice mår bra. Det är tyst och lugnt i lådan och Alice har fått i sit lite mat.

Alla tre tikar är väldigt lika varandra i teckning, dom har brunt runt huvudet vita kroppar och lite olika stora bruna fläckar vid baken. En av tikarna är tan vilket är lite extra roligt.
Valpningen över lag gick väldigt bra, Alice är ju en väldigt rolig hund på många sett. Det här att sluta äta inför valpningen kan man ju diskutera.. haha.. Hon gick här hemma igår på eftermiddagen och flåsade lite fram och tillbaka, där i mellan åt hon en cheesburgare och några minimorötter som hon snodde i från Nora´s happy meal. Ingen frossa och inget direkt jätte bäddande, hon tog det hela med ro.
Det är vår Alice det =)

Nu blir det att vila i kapp och bara njuta av dom goa valparna, och Alice såklart!
   
 

Av Mikaela - 12 september 2011 15:11

.. och gör Alice sällskap. Hon flåsar och bäddar och gnäller lite och ser ut som sju svåra år.. inga värkar än. Men jag tror nog att det blir valpar i natt. Hoppas i alla fall!!
Håll tummarna för oss!

Av Mikaela - 11 september 2011 21:23

Helgen är över och vi går mot en fullproppad vecka!
Förstår verkligen ingenstans hur jag ska hinna/orka med den. Nu börjar jag känna av i kroppen att jag bär på någon mer. Magen har börjat växa på sig trotts att jag endast gått upp ett ynka kg.

Så här ser veckan ut, ledig imorgon. Ta tag i storstädning av övervåningen och fixa i ordning det sista inför Alice valpnerkomst.
Tisdag; ja.. har det kommit några valpar tro eller är det då som dom kommer?! Jag jobbar om det inte är några valpar på gång. Mamma kommer, så ni behöver inte vara oroliga för Alice.
Onsdag, valpar?! Annars jobb.. borde dessutom börja ta tag i städningen på nedervåningen inför helgen.. Lillebror Simon fyller 17 år!
Torsdag, måste ta tag i städningen av marsvinsburen, fåglarna får mamma ta hand om. Alice går 63 dygn, så har det inte kommit några valpar tills dess så borde dom vara på  ingång. För övrig, jobb.
Fredag, älskade lilla Nora fyller 3 år. Kanske valparna föds på hennes födelsedag, hoppas inte. Vill ägna hela min tid åt henne då! Om jag inte har hunnit städa än har jag sjuhelsike massa jobb framför mig. Plus att det ska görast tårtor, maränger, fixas och trixas...

Ångest för kommande vecka, ja lite lätt =) Lite städning här och där är inte jag. jag vill se skillnad och gör hellre allt på en och samma dag. Eller i alla fall en våning  per dag... Men nu lär jag hoppa i säng, man vet inte hur mycket man får sova, så pass på!

Av Mikaela - 10 september 2011 09:12

Har just ätit frukost med mamma, Eddan, Nora och en sprakande brasa. Tok mysigt. Mamma kom igår för att hjälpa till och hålla koll på Alice när jag jobbar. Vilken mamma jag har va?! Bara bäst, jag vet =).
Dessutom idag ska hon ställa sig nere på loppisen på OK plan och sälja vaktel ägg, så alla ni i långshyttan skynda er dit mellan kl 10-15 och köp ett paket av henne =) Glöm inte att dom är tok nyttiga, 1 vaktelägg motsvarar 4 vanliga ägg i näringsinnehåll.

Själv ska jag strax bege mig mot jobbet, jobbar 10-22 idag. Lång dag men det brukar gå ganska så fort.

Igår när vi körde Pysen var han fortfarande otroligt het och busig, väldigt rolig att köra, hittade dessutom en ny perfekt väg att köra så han fick springa av sig riktigt ordentligt. Att den ponnyn såg som seg på körskolan har jag svart att tro. Han blev ganska så svettig så efter jag svampat av honom igår fick han på sig sitt nya svetttäcke och fick stå och mumsa på lite hö. Super mysig var det att bara sitta där brevid sin ungdomskärlek =).
     

Alice har varit lugn i natt och äter fortfarande, så inga valpar denna helg, för hoppningsvis i början av veckan =)
Nu ska jag göra mig redo innan jag ska släppa av mamma vid OK plan, kom ihåg nu att ta er dit och ta chans att få köpa dom värdefulla äggen!

Av Mikaela - 9 september 2011 08:42

Alice har varit orolig i natt och bara vandrat runt. Vi börjar närma oss nu, såå spännande! Men i och med att hon varit orolig så har inte heller jag fått så mycket sömn och jag kliver på jobb idag. Ska jobba hela helgen, och då menar jag hela helgen... Men tur som jag har kommer mamma hit idag. Men det betyder inte att jag vill missa valpningen.


Jobbet vet om att det kan bli så att jag ringer in en dag och säger att idag kan jag inte komma, valpning pågår. Men inte i dag. Alice äter än..

Nora ska i alla fall till dagis idag, dom ska ut i skogen och Nora ska ha med sig en smörgås/frukt och nått att dricka. Tror hon ser fram emot det väldigt mycket.
Marängerna vi gjorde igår blev inte så fasta först, men efter 1 timme i ugnen blev dom mycket godare än köpta maränger. =)
Nehe.. om man ska ta en borste genom håret och sen åka med Nora till dagis.
Hörs så snart jag kan!

Av Mikaela - 8 september 2011 09:00

Väldigt seg var jag idag när jag vaknade.. Nora var dessutom super kissnödig när hon vaknade så det var bara att springa ner med henne. Oo vad jag skulle uppskatta en toalett på övervåningen =)



Tänkte nog ta och låsa upp bloggen om någon dag eller två. Valparna är ju på G och jag vill att intresserade ska få följa dom varje dag. Hemsidan kommer givetvis uppdateras, men här skirver jag nu allt som oftast.

Igår var jag och Nora å handlade det sista inför kalaset, nu finns allt hemma. Nu ska det bara göras i ordning också. =)
Nora kom just och pussade och kramade mig och sa; Vad skulle jag göra utan dig min bästaste mamma =)
Underbara unge!!!

Av Mikaela - 6 september 2011 22:14

Dagen har verkligen flygit förbi, jag och Nora har lekt i stort sett hela dagen. Hon har dessutom inte sovit nått idag på dagen. Nått hon hoppat över dom senaste gångerna när jag varit ledig. Vilket märks på kvällarna.
Ikväll hann hon dock bli övertrött men somnade på 5 minuter efter jag la henne.

Men innan det, efter middagen var vi nere i stallet. Jag, Nora och granndottern Linda som ville med idag. Vi körde ut med en något "hög" ponny. Dock blev jag väldigt irriterad på honom när han helt plötsligt låssas bli rädd för allt. Han är till 98 % världens snällaste gulligaste kille, men när han får lite för mycket energi kan han bli väldigt het. Inget konstigt egentligen, ganska så roligt för det mesta när han tänder till lite. Men idag blev det för mycket. Vi skulle köra till långsby och vända när vi mötte en kille på rullskidor i väldigt hög fart. Pysen bestämde sig för att han är super farlig och kommer att döda honom. Började backa och ville vända. Höll då på att backa ner i diket. Hade jag varit själv i vagnen hade jag tvingat honom fram samtidigt som vi mötte killen, men eftersom jag såg hur han reagerade, plus att vi hade både Nora och Linda i vagnen ville jag inte chansa. Jag tog mig ur och höll i honom så fick rullskide-killen åka förbi. Sen travade vi vidare och Pysen fortsatte att vara tittig.. Ska nog köra samma vända i morgon men utan Nora i vagnen, hon var dessutom super trött så det blev lite för mycket kände jag..

Nora åt lite kräm och mjölk väl hemma och däckade rätt bra i säng. Vad jag gör uppe fattar jag inte så nu går jag och sover... Tack å godnatt!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards