Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Mikaela - 22 september 2011 09:28

Herreguu vad tiden går fort!!!
Igår hade jag och Nora en väldigt trevlig dag fast vi inte gjorde sådär super mycket. Vi lekte hemma och sen på eftermiddagen åkte vi ner till Pys. Nora ville att vi skulle ut och köra, sagt och gjort.
Detta var första gången som jag var nere med henne helt själv, och hon var så himla duktig. Hjälpte till och fixa Pysen, och satt super snällt i vagnen när vi var ute och körde. Inge gnäll och tjat alls.
Höll dock på somna en vända i vagnen men då var det bara att öka farten på Pysen så vaknade hon till. Hjälpte till med honom efteråt och ledde själv ut honom till hagen. Sen åkte vi hem och det var dags att börja laga middag.

Vi gjorde chili con cane, super gott. Nora åt massor och efter maten plockade hon undan ifrån bordet. Jag och Eddan skulle bara sitta där! Såå duktig =).

Sen gick jag in och städade hos fåglarna, fyllde på hö och gav mat/vatten. Under tiden var Eddan ute och cycklade med Nora en stund.
Vid 19 tiden kom Ingegerd och Danne in, dom ville ju kolla in valparna såklart. Med sig hade dom faktiskt en pressent till Nora. Super snällt.

Nora som inte sovit nått på dagen däckade i säng med Eddan så jag fick till och med se Bonde söker fru i min ensamhet!
Vi har haft två väldigt bra "inne" dagar och hoppas att även denna dag blir bra. Dagen startade lovande i alla fall då Nora sov till 8 imorse och då var hon torr! Vädret är vääldigt växlande idag, men om uppehållet håller i sig åker vi en sväng till Pysen. Sen MÅSTE vi bada Allice idag för det hann vi inte med igår.. sen ska jag ju laga wook till middag, mums!
Nej nu ska vi ta tag i dagen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards