Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Mikaela - 6 september 2011 22:14

Dagen har verkligen flygit förbi, jag och Nora har lekt i stort sett hela dagen. Hon har dessutom inte sovit nått idag på dagen. Nått hon hoppat över dom senaste gångerna när jag varit ledig. Vilket märks på kvällarna.
Ikväll hann hon dock bli övertrött men somnade på 5 minuter efter jag la henne.

Men innan det, efter middagen var vi nere i stallet. Jag, Nora och granndottern Linda som ville med idag. Vi körde ut med en något "hög" ponny. Dock blev jag väldigt irriterad på honom när han helt plötsligt låssas bli rädd för allt. Han är till 98 % världens snällaste gulligaste kille, men när han får lite för mycket energi kan han bli väldigt het. Inget konstigt egentligen, ganska så roligt för det mesta när han tänder till lite. Men idag blev det för mycket. Vi skulle köra till långsby och vända när vi mötte en kille på rullskidor i väldigt hög fart. Pysen bestämde sig för att han är super farlig och kommer att döda honom. Började backa och ville vända. Höll då på att backa ner i diket. Hade jag varit själv i vagnen hade jag tvingat honom fram samtidigt som vi mötte killen, men eftersom jag såg hur han reagerade, plus att vi hade både Nora och Linda i vagnen ville jag inte chansa. Jag tog mig ur och höll i honom så fick rullskide-killen åka förbi. Sen travade vi vidare och Pysen fortsatte att vara tittig.. Ska nog köra samma vända i morgon men utan Nora i vagnen, hon var dessutom super trött så det blev lite för mycket kände jag..

Nora åt lite kräm och mjölk väl hemma och däckade rätt bra i säng. Vad jag gör uppe fattar jag inte så nu går jag och sover... Tack å godnatt!

Av Mikaela - 6 september 2011 12:49

Dagen började med mörker och en massa regn. Jaha tänkte jag, det blir en mysdag inne med en massa pyssel, så drog jag igång snabeldraken och slängde in en full tvätt med bebiskläder i maskinen.
Sen åt vi en mysfrukost jag och Nora tillsammans. Ja, även Alice var med på den en hel del.. Sen gjorde vi i ordning oss för att gå in till djuren och säga gomorgon till dom och ge dom sin grönsaks frukost som dom alltid får.
Men när vi kom ut hade vädret slagit om, det var faktiskt sol men en väldans massa vind. Vi fixade i alla fall inne hos dom och pysslade lite.
Försökte hitta skogsmusen som igår rymt in dit, men den såg vi inte röken av... ska ställa ut en fälla och se om vi kan fånga in den.

Sen åt vi lite lunch och här sitter vi nu, glor på lite tv. Jag ska ringa lite samtal innan vi tar tag i övervåningen. Det är nog dags att damsuga där uppe igen, sen ska jag göra i ordning massor till Alice och valpningen.
Nära nu!! Längtar super mycket!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards