Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Mikaela - 18 augusti 2011 07:48

Eddan har varit hemma med snor-Nora i två dagar, på dom två dagarna har hon dessutom hunnit smitta oss. Men en förkylning rör mig inte i ryggen, men det gör mitt problem med magsyror.

Jag har ju sen jag blev gravid haft lite problem med magsyror och har nu hunnit besöka akuten tre gånger. Sista besöket fick bli igår, hoppas jag. I alla fall fick jag tillbaka smärtan i magen i förrigår. Visste direkt vad det var.
Åkte och jobbade men när vi ätit lunch då svettasdes jag så svetten rann längs ryggen samtidigt som jag frös. Jag sa till tjejen jag jobbade med som vet om allt redan att antingen får vi avsluta för dagen eller så får vi vara hemma hos oss så jag kan ta det lite lugnt. Hon blev ju nästan glad ifs, för hon gillar att vara hemma hos oss och bara ta det lugnt och surfa lite.
Sagt och gjort. Men smärtan ville inte ge med sig så efter ha varit och lämnat av henne hemma på kvällen åkte jag till akuten. Hade då varit i kontakt med läkare på telefon som inte ville ge mig godkännande att öka min dos omeprazol. Men på akuten fick jag till svar att det är okej att öka dosen omeprazol under en kortare tid. Så nu under 1-2 veckor kommer jag göra det för att sen förhoppningsvis fått kontroll på magsyrorna igen.... Suck, stön och 350 kr fattigare för ett ok!

Känner mig bättre idag och ska jobba, sen tar jag helg. Mamma och Micke kommer idag så det blir dom som hämtar Nora på dagis. Sen åker dom vidare imorgon men lämnar valpen här tills dom kommer tillbaka på söndag. För övrigt går jag in i vecka 19+0 idag, vecka 20 med andra ord! Tiden springer fram!
Får se om jag hinner uppdatera ikväll!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards