Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Mikaela - 14 augusti 2011 19:45

... helgen är över! Jag älskar helgen, missförstå mig inte. Jag älskar mitt jobb också, men på helgerna vill jag vara ledig när Eddan är ledig.
Ledig tillsammans med min familj! Men jag klagar inte, för snart kommer jag ju igen gå på mamma ledighet och har då all tid i världen för min familj!

Men nu är min jobbhelg över, imorgon är jag ledig. Nästa helg är jag ledig så på fredag ska jag, Nora å Eddan äta kräftor, räkor i vitlök och västerbottenpaj. Något större party blir det inte tyvärr.
Hade gärna bjudit in en massa vänner och firat med, men tror ändå kräftorna kommer smaka lika gott!

Nu ska jag få smaka av Nora´s och Eddan´s chokladbollar dom gjort idag, sen blir det sängen för Nora!
Skepp å hoj!

Av Mikaela - 14 augusti 2011 07:56

..att vara gravid nu som GBP opererad och som förra gången när jag väntade Nora. Skillnaden är ofantlig stor.
Jag är nu inne i vecka 18+3 och mår oförskämt bra.

När jag väntade Nora dröjde det länge innan jag själv kunde känna henne sparka och änu längre innan Eddan kunde känna det. Det berode nog väldigt mycket på all den övervikten jag bar på redan då.

Denna gång kände jag dom första sparkarna i vecka 16 och bara strax där på kunde både Nora och Eddan känna dom. Nu i vecka 18 kan vi redan se på utsidan av magen hur det hoppar runt i magen. Super mysigt!

I början var det lite jobbigt och dom två gångerna jag hamnade på akuten var pga av att jag är gravid. Jag fick ju magsmärtor som visade sig vara läckande magsyror som är vanligt för GBP opererade som blivit gravida. Äter ju tabletter för detta och kommer få göra det minst hela tiden jag är gravid. Nu känner jag inte av det. *peppar, peppar*
Men det är nog det enda jag haft problem med än så länge.

I vecka 18 med Nora hade jag redan gått upp massor. Nu har jag inte gått upp ett kg, men bebisen växer på som den ska i alla fall. Jag vet att jag kommer gå upp och det är absolut inget som skrämmer mig, för jag vet att jag kommer kunna gå ner det så mycket lättare efteråt mot förra gången.

Några järntabletter har jag varken behövt förra gången eller denna gång. Jag känner mig pigg och glad och har inte alls samma humör som förra gången, då högg jag alla som kom i min närhet.
Förra gången fick jag dessutom havandeskapsförgiftning, även det tror jag att jag kommer klara mig i från. Möjligen att jag får det sista veckan men inte alls så tidigt som förra gången.

Här är lite dåliga bilder, men i alla fall lite bilder =)
     

Nu ska jag äta frukost med dom bästa sen är det dags för jobb. Imorgon är jag ledig!!! Och ska dessutom få se bebisen i magen igen. =)


Jo juste, om ni vill läsa mer om valpkullen vi väntar så finns det mer info om den på hemsidan. www.lorddannys.com


Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards