Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Mikaela - 7 augusti 2011 20:09

Var det jag som sa att vi skulle ha en söndag i lugnets tecken?! Jo tjena..haha.. strax efter det inlägget packade vi in oss i bilen med lite korv, bröd, hinkar och annat krafs. Här skulle det plockas kantareller!

Vi åkte bort till Simonsbo, där Eddan som liten hängt varje sommar så där visste han att det fanns svamp. In i skogen och börja leta. Ganska så snabbt hittade vi skogens guld. Vi kom längre och längre in i skogen och efter en timme tyckte vi att nu är det dags och vända.
Nora hade hela tiden gått och var väldigt glad och tyckte det var super kul att plocka svamp.
Men vart var vi nu?! Och vart var bilen?! Var det hit?! Eller kanske åt det hållet?!

Vi gick, och gick och gick lite till.. var det ändå inte åt det håller vi skulle? Vi var vilse! Mitt i skogen i dalarna liksom!! WTF!!!
Jaha.. nu började det regna också.. Nora började bli trött så henne fick Eddan bära.. Men vart skulle vi?! Eddan ville gå åt ett håll där det såg ljusare ut medans jag ville förlja ljudet av bilarna. Jag övertalade honom och efter ca 1 timme hittade vi bilen!
Vi var helt nerdränkta men nu satt vi i alla fall i bilen. Med oss hem hade vi även en kasse kantareller =).
Alice var ju med även hon och hon såg ut som ett fästingbo när vi kom hem.. fy tusan för fästingar.. Har inte en anning om hur mycket vi plockade bort på henne.. Säkert har hon masser kvar, får ta dom vart efter jag hittar dom. Väl hemma fick Eddan rensa kantarellerna medans jag planerade mat-inköpet. När Eddan fixat och rensat i två timmar var det dags och åka och stor handla. Eftersom Nora varit så himla duktig på svamp plocket hade vi lovat henne att hon skulle få ta sina vinst pengar från trisslotterna hon skrapat fram och köpa någon leksak. Det blev lite pyssel och ett memoryspel som vi nu på kvällen spelat med henne samtidigt som vi åt lite varma mackor. Super mysig dag trots att den blev allt annat än lugn! Men den gick garanterat i familjens tecken!
  

Av Mikaela - 7 augusti 2011 09:08

Igår efter en lite turbulent förmiddag så åkte vi i alla fall och badade  på Metropoolen i Avesta. Nora var så sjukt galen!! Jag har aldrig sett henne så. Hon hoppade ifrån kanten till Eddan som stod 1,5 meter bort. Hon både gjorde snurrar och försökte dyka.. haha fy satan vad jag skrattade.
Sen ville hon hoppa så hon landade en snabbis under vattnet, sagt och gjort. Hon höll för näsan och hoppade!! Hon var verkligen helt vild och helt underbar!!

Sen hemma lagade jag chili con cane som vi åt ute på baksidan som vi nu gjort i ordning med nya dynor och en vaxduk. Så nu är där super mysigt.
Efter det tog jag tag och dammsög övervåningen en snabbis. Sen åkte Nora och Eddan till sjön och skulle fiska. Jag passade då på att åka ner till Pys och köra honom. Så fort som han gick igår har han aldrig gått med mig, det var super kul! Sen var klockan så mycket att det var dags att åka hem och lägga Nora. Som för övrigt hade med Eddans hjälp fått tre fiskar. =)

Idag vet jag inte riktigt än vad vi ska göra, vi ska Nora tillsammans åka ner till Pysen och köra honom innan han sen ska få sig ett bad så vi förhoppningsvis blir av med lite kåda. Sen får vi se vad som händer =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards