Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Mikaela - 5 augusti 2011 17:49

Familjen är samlad, vi har ätit grillat kött, majskolvar, champinjoner och en grönsallad. Jag har gjort klart inne hos fåglarna och allt blev jätte fint, har även hunnit klippa Alice, klippa hennes klor och rengjort hennes öron!

Nu ska jag njuta av min familj och helgen!

Av Mikaela - 5 augusti 2011 11:54

Jag ville ju bara att det skulle bli en super mysig dag mellan mig och Nora. Men jag förstörde den och hon hjälpte till med lite trots...

Jag har väldigt många måsten i huvudet. Exempel så vill jag inte att vårat hem ska se ut som en svinstia. När jag jobbar hinner jag omöjligt mer än vad jag redan gör. Det kunde ni ju läsa om här om dagen. Vilket betyder att när jag väl är ledig finns det massor med måsten.. När jag är ledig på helgen tillsammans med Eddan då vill jag göra så lite måste som möjligt eftersom då vill jag utnyttja varenda minut med min familj. Då vill jag med andra ord inte att det ska läggas en massa tid på gräsklippning, städning osv. Men för att det ska fungera så måste det göras på någon annan tid.. men när!?

Men som idag är jag ledig och Eddan jobbar då hade jag tänkt snabbstäda inne hos fåglarna, jätte tråkigt för Nora, men det hade kunnat blivit gjort på 1 timme om hon inte lagt till lite trots typ som att hon vill klätra in i marsvinsburen, leka med vatten hinken jag just konkat ut (som var tänkt att det skulle ges till djuren), slänga ut en massa hö etc.. Tanken var ju att vi skulle ha gjort det lite fort för att sen åka och luncha med Eddan och handla lite skoj på vägen.. Så blev inte fallet.. jag hann städa nästan hela fåglarnas bur innan jag gav upp och bar in Nora på soffan. Där sitter vi än.. Nora har fått lunch och jag väntar nu på att hon ska slockna så jag i lugn och ro kan städa klart så vi sen kan hitta på något skoj. Ikväll när EDDAN lägger Nora ska jag klippa Alice.

Tänk om man kunde trolla bort alla måsten och i samband med det få dom gjorda... Låter jag något negativ?! Absolut inte.. Dagen blev bara inte som man tänkt sig!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards